سید مرتضی دهقانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان قزوین پرداخت شده است

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۲:۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۲۱۹۷
۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان قزوین پرداخت شده است
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: با پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان بیش از دو هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید مرتضی دهقانی در این باره اظهارداشت: یکی از رویکردهای کمیته امداد حرکت در مسیر اشتغالزایی و تحقق خودکفایی خانواده هاست که در این راستا وام های بدون بهره برای اجرای طرح های کوچک و مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت می شود.

وی افزود: این تسهیلات به مددجویان و دهک های مستعد اشتغال که درآمدهای کمی دارند پرداخت می شود تا مدد جویان به جای اتکا به دریافت مستمری و دوذری از فعالیت های اجتماعی، وارد کار تولید شده و به افرادی کارآمد و موثر تبدیل شوند.

دهقانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بیش از 2800 مددجوی متقاضی ایجاد کار پرداخت شده و این افراد توانسته اند وام های خود را از بانکها دریافت کنند.

دهقانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در 9 ماه گذشته بالغ بر ٧۵ درصد از تسهیلات اشتغال حمایتی در استان جذب شده و بیش از ١۴٠٠ نفر دیگر نیز در آستانه دریافت تسهیلات هستند.

وی گفت: میانگین تسهیلات پرداختی به مددجویان جویای شغل 35 میلیون تومان بوده که 60 درصد تسهیلات در روستاها و 40 درصد در شهرها پرداخت شده است.

دهقانی بیان کرد: این تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغال در بخش های کشاورزی، دامداری، خدمات، حمل و نقل و شیلات پرداخت شده است.

60 میلیارد تومان تسهیلات در بانکها آماده پرداخت است

وی اظهارداشت: همچنین 60 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات بند«ب» تبصره 16 و اعتبارات توسعه اشتغال  روستایی در بانکها آماده پرداخت شده که به متقاضیان واجد شرایط اعطا می شود.

اشتغال 2

دهقانی گفت: تعداد 1500 متقاضی برای دریافت تسیهلات یاده شده به بانک ها معرفی شده اند تا بتدریج از این منابع اعتباری حمایتی برای ایجاد فرصت شغلی استفاده کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: توجه به آموزش، کیفیت و پایداری طرح های اشتغال از مهمترین برنامه های حوزه اشتغال کمیته امداد در استان قزوین است و کارشناسان فنی این نهاد به طور مستمر با ارائه مشاوره شغلی بر طرح های اجرا شده نظارت می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز