استاندار قزوین:

قاچاق کالا مهمترین تهدید برای تولید داخلی و امنیت ملی است

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۸:۳۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۳۷۹۴
قاچاق کالا مهمترین تهدید برای تولید داخلی و امنیت ملی است
استاندار قزوین گفت: قاچاق کالا مهمترین تهدید در بروز آسیب های اجتماعی و امنیت و تولید داخلی است و مبارزه با آن باید در اولویت مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد قاچاق کالا و ارز که عصر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: اقتصاد کشور از تحریم و ناکارآمدی ساختار اداری و قاچاق دچار آسیب های جدی شده و بدون شک اگر اقتصاد تهدید شود جامعه هم تهدید خواهد شد و اگر به آن بی توجه باشیم باید هزینه های سنگینی را متحمل شویم.

استاندار قزوین بیان کرد: آسیب های اجتماعی ناشی از معضلات اقتصادی است و نباید اجازه دهیم قاچاق به آن آسیب بزند.

وی گفت: البته باید پذیرفت که همه کشورها دچار آسیب اقتصادی هستند و قاچاق در همه کشورها برای امنیت و امور اجتماعی و اقتصاد یک تهدید جدی محسوب می شود و اگر امروز در صنعت مشکل داریم ناشی از گسترش قاچاق است.

1ززز

جمالی پور افزود: بی توجهی به منافع ملی و تولید داخلی  به قاچاق منجر می شود و گاهی در قالب مبارزه با قاچاق به تولید داخلی هم آسیب می زنیم که باید در این بخش دقت بیشتری کنیم.

استاندار قزوبن یادآورشد: موضوع فروش سیمان در خارج از شبکه تعیین شده و وضعیت سوخت و آلودگی کارخانه سیمان آبیک بررسی شود.

دقت در مصادیق کالای قاچاق ضروری است

وی با اشاره به وضعیت راههای مواصلاتی استان قزوین گفت: فرمانداران می بایست با برقراری ایست بازرسی به صورت فیزیکی هم با قاچاق کالا برخورد کنند و با تشکیل تیم های مشترک بازرسی برای مقابله جدی باشند. 

جمالی پور اظهارداشت:باید در تشخیص کالای قاچاق و مصادیق آن در همان ابتدای کار،درست عمل کنیم و تیم بازرسی با کمک دستگاهها کار را تسهیل کنند و حضور کارشناسان دستگاهها و تشخیص درست می تواند از ضایع شدن  حق افراد و تشکیل بی مورد پرونده جلوگیری کند. 

12111

استاندار قزوین افزود:  باید هزینه جرم را بالا ببریم تا جرایم قاچاق کمتر شود و در این راه از ظرفیت پلیس اقتصادی در مبارزه با قاچاق کالا هم بیشتر استفاده شود.

جمالی پور بیان کرد: در برخورد با ماینرها باید نیروی انتظامی و سازمان صمت مجوزها را بررسی کنند و نحوه استفاده از انرژی با هزینه آزاد را بررسی کنند.

استاندار قزوین همچنین خواستار تعیین تکلیف موتورسیکلت های بالای ۲۵۰ سی سی موجود در اداره املاک تملیکی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز