رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۲۵۰۰ مدرسه جدید تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۲۰:۲۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۶۴۶۹
۲۵۰۰ مدرسه جدید تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا پایان امسال 2500 مدرسه جدید با 14 هزار و 700 کلاس درس آماده بهره برداری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز دوشنبه در مراسمی با حضور مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش، روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان کلنگ ساخت سه واحد آموزشی در بویین زهرا به زمین زده شد. 

دبستان ۶ کلاسه آراسنج بویین زهرا با با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان با زیربنای۶۸۰ مترمربع، مدرسه شش کلاسه  روستای تفک با زیربنای ۳۵۴ مترمربع و یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار و دبستان ۹ کلاسه مشارکتی عصمت آباد  بویین زهرا با ۱۲۰۰ متر زیربنا امروز کلنگ زنی شد.

مهرالله رخشانی مهر در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خوشبختانه اعتبارات عمرانی سازمان در لایحه بودجه سال آینده افزایش قابل توجهی داشته و 5100 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای احداث مدرسه و 1700 میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی پیش بینی شده است.

رخشانی مهر افزود: امسال 40 هزار کلاس درس در دست ساخت است که تا پایان سال بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس  درس افتتاح و آماده بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: با احداث ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه و فضای آموزشی بیش از ۲ میلیون مترمربع به فضای مدارس کشور اضافه  خواهد شد که می تواند بخش زیادی از نیازهای تحصیلی را برطرف کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حدود ۱۹ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است و باید اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص یابد.

ساخت 2

رخشانی مهر اضافه کرد: همچنین  حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مالی اسلامی و دو هزار میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد سازمان ملی مسکن به ساخت مدرسه اختصاص یافته و بر این اساس اولویت امسال، تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر اظهارداشت: در پویش  «آجر به آجر» شاهد مشارکت ۲۰۰ هزار نفر و در پویش«من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» تاکنون ۱۳۰ هزار نفر  مشارکت کرده اند.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته سیستم گرمایشی بیش از 33 هزار کلاس درس استاندارد سازی شده است و برای استاندارد شدن 47 هزار کلاس درس باقیمانده در سالهای آینده اقدام خواهد شد.

نوسازی

معاون وزیر آموزش و پرورش و نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی از پروژه های آموزشی نیمه تمام شهرستان بویین زهرا نیز بازدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز