رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۹۰ درصد مصوبات ستاد کرونا در استان قزوین عملیاتی شده است/ ۵ روز بدون فوتی

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۳:۵۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۲۸۰۶۲
۹۰ درصد مصوبات ستاد کرونا در استان قزوین عملیاتی شده است/ ۵ روز بدون فوتی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با تشکیل 60 جلسه ستاد استانی کرونا تاکنون 863 مصوبه داشته ایم که با همکاری دستگاههای اجرایی و مردم بیش از 90 درصد آن اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای اداری استان قزوین روز پنجشنبه با حضور سحر تاجبخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی کشور، استاندار، نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد.

پیمان نامدار در این جلسه اظهارداشت: با اقدامات انجام شده و همکاری مردم و اصناف خوشبختانه از وضعیت نسبتا پایداری برخورداریم و در 5 روز گذشته هیچ بیمار فوتی ناشی از کرونا نداشتیم و امیدواریم با تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی بتوانیم روند بیماری را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: میانگین سنی جمعیت در استان بالاست و به دلیل تراکم جمعیت و قرار گرفتن در مسیر 11 استان کشور، شرایط خاصی داریم و همچنان باید مراقبتها را بیشتر کنیم.

نامدار اظهارداشت: قزوین یک استان کارگری است و این گروه نیز در معرض تهدید جدی بیماری هستند و به دلیل تردد سفرها همواره در معرض آسیب و افزایش بیماری قرار داریم و اگر مردم تهدید ویروس را جدی نگیرند شرایط می تواند تغییر کند.

علایی

وی گفت: در استان یک چرخه پدافند زیستی تعریف کردیم و در حال حاضر در چرخه 9 هستیم که باید به چرخه ۱۰ برسیم و همه برنامه های سلامت در این راستا تعریف شده است.

 نامدار یادآورشد: ساختار مدیریتی را بر اساس ضوابط تعیین شده دنبال کرده ایم و کمیته های متناظری تشکیل شد و از آبان ماه قرارگاه عملیاتی کرونا هم فعالیت خود را آغاز کرد و با این کار تحولی در ستادهای ملی و استانی ایجاد شده است.

اجرای 90 درصد مصوبات ستاد کرونا در استان 

وی افزود: با تشکیل 60 جلسه ستاد استانی کرونا، تاکنون ۸۶۳ مصوبه داشته ایم که با همکاری دستگاههای اجرایی و مردم بیش از 90 درصد آن را اجرایی کرده ایم.

نامدار در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: در بیست و چهار ساعت گذشته 34 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته، هیچ مورد فوتی با تشخیص کرونا در استان ثبت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد:موارد قطعی ابتلا به بیماری کرونا در استان 88 نفر بوده و بیماران بدحال هم 22 نفر گزارش شده است.

نامدار تصریح کرد: در حال حاضر 179 بیمار کرونایی در استان قزوین بستری هستند و 21 بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون 16 هزار و 980 نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفته اند و تعداد فوتی ها نیز به یک هزار و 268 نفر رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز