رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی:

توجه به زیرساخت های ارتباطی برای رونق فضای کسب و کار یک الزام است

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۸:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۴۳۷۳
توجه به زیرساخت های ارتباطی برای رونق فضای کسب و کار یک الزام است
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در عصر ارتباطات و شرایط ناشی از کرونا توجه به تامین زیر ساختهای ارتباطی و بهره گیری از اینترنت و فنآوری های نوین، یک الزام و ضرورت برای رونق فضای کسب و کار ، اقتصاد و تحصیل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین عصر دوشنبه با حضورمحمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت:جمهوری اسلامی بعد از انقلاب استفاده از ظرفیت مردم را الگو قرار داد و امروز اگر بخواهیم همچنان الگوی دیگران بوده و در سایر بخش ها نیز موفق عمل کنیم باید بسیاری از امور را به  مردم واگذار کنیم. 

وی بیان کرد: اگر همچنان فکر کنیم که دولت باید 80 درصد اقتصاد را در دست داشته باشد نمی توانیم به شکوفایی برسیم زیرا تفکر اقتصاد دولتی دیگر جواب نمی دهد و محکوم به شکست است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: تفکر اسلامی در اقتصاد هم با رویکرد مردمی است و ما هم باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم و یکی از عرصه هایی که می تواند از توانمندی مردمی به نحو مطلوب استفاده کند بدون تردید عرصه فضای مجازی و شبکه اینترنت است.

سیاهکلی افزود: البته حرکت در این مسیر حتما مشکلات و نواقصی هم دارد اما باید با سرعت در این مسیر رفت و موانع را برطرف کرد.

444455

نقش فضای مجازی در رونق کسب و کار بی بدیل است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: شاکله فضای مجازی رونق کسب و کار و رشد اقتصادی است و اگر بخواهیم از غافله جهانی عقب نمانیم باید سرعت دسترسی به فضای مجازی و شبکه اینترنت و فعالیت در این بخش را بالا ببریم.

وی گفت: کلید فضای نوین جهانی در حال رقم خوردن است و ما نیز باید از ظرفیت فتاوری اطلاعات بیش از گذشته بهره مند شویم.

سیاهکلی اظهارداشت: خوشبختانه جوانان ما در این عرصه پیشرو هستند و درک درستی از دانش نرم افزازی و فضای مجازی دارند و می توانیم از این سرمایه های ارزشمند در اجرای طرح های توسعه خود استفاده کنیم.

عقب ماندگی قزوین در شبکه های ارتباطی و اینترنتی زیاد است 

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه در مناطقی از جمله رودبار الموت، طارم سفلی، کوهین ، آوج و آبگرم وضعیت خوبی در زمینه اینترنت نداریم و 230 روستای با جمعیت بالای 20 خانوار استان همچنان فاقد اینترنت هستند که این وضعیت باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: امروزه اینترنت در شرایط کرونا برای تحصیل دانش آموزان هم استفاده می شود و با نبود این زیر ساخت درواقع هزاران دانش آموز را از تحصیل در شبکه شاد محروم کرده ایم که بازماندن آنها از تحصیل یک نگرانی و دغدغه جدی است.

سیاهکلی اضافه کرد: بیش از 120 مدرسه به شبکه اینترنت دسترسی ندارد و امروز کشاورزان و روستاییان ما هم بسیاری از امور اقتصادی و حتی بازاریابی محصول را با کمک اینترنت انجام می دهند لذا وظیفه داریم به مطالبات بحق مردم پاسخ دهیم و آن را تامین کنیم.

سیاهکلی

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شرایط کرونا موجب شده شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم که این اتفاق به دلیل کوهستانی بودن منطقه و شرایط جغرافیایی آن بیشتر دیده می شود که بدون تردید نیاز آنها به اینترنت بیشتر شده و ما باید از این اتفاق خوشحال باشیم و برای توسعه فیبر نوری و افزایش پوشش ارتباطی و اینترنت در همه مناطق بویژه روستاها همت کنیم.

سیاهکلی خواستار واگذاری دیتا سنتر موجود در قزوین به چشمه نور شد تا نیازهای این بخش تامین شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی از آذری جهرمی به عنوان وزیری با انگیزه و پرتوان و کاربلد یاد کرد و گفت: عملکرد آقای وزیر در بررسی و حل سریع مشکلات بیانگر روحیه خدمتگزاری این وزیر جوان است که با این رویکرد امیدواریم وعده های داده شده در استان و کشور در زمان تعیین شده عملی شده و کام مردم از خدمات نظام شیرین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز