معاون فرهنگی و امور جوانان استان قزوین:

سمن های فعال در اشتغال ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۲:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۳۶۳۹۱
سمن های فعال در اشتغال ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: سمن های فعال در عرصه اشتغال، کارآفرینی و تولید محتوای فضای مجازی تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی لطفی روز شنبه در نشست با جوانان علاقمند به راه اندازی سمن های مردم نهاد از مناطق الموت، طارم و قزوین که در محل معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: سازمان های مردم نهاد (سمن)، نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه هستند و این تشکل های داوطلب، مستقل از دولت بوده و در عین غیرانتفاعی بودن، در خدمت مردم هستند و به همین دلیل، صدای مردم محسوب می شوند.

وی بیان کرد: سمن ها، نماد و واسط خوب مشارکت مردم هستند و در صورت همراهی مردم در واقع یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی عدالتی در سلامت جوامع شکل می گیرد.  

لطفی 2

لطفی تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌ نهاد (سمن) را می‌توان مهم‌ترین نهادهای جامعه مدنی دانست که نقش نهاد واسط را بین حاکمیت و ملت ایفا می کند و در صورت بکارگیری ظرفیت‌ها می‌توانند بازوی دولت در راستای حرکت به سمت توسعه یافتگی باشند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: راه اندازی سمن ها در مناطق شهری و روستایی را با جدیت در استان پیگیری و حمایت می کنیم تا جوانان وارد مشارکت های اجتماعی شده و از ظرفیت های خود و مناطق سکونت بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

لطفی گفت: باید پذیرفت امروز با آسیب های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد در شهرها و روستاها مواجهیم که سمن ها می توانند با آموزش های تخصصی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا کنند.

وی اظهارداشت: در منطقه الموت در حال حاضر سمن فعالی نداریم و حضور شما جوانان داوطلب که اعلام آمادگی کرده اید تا وارد این کار شوید بسیار ارزشمند است و ما نیز حمایت لازم را صورت خواهیم داد.

لطفی تصریح کرد: اخیرا در شهر آبیک یک سمن در رشته خیاطی تاسیس شده و توانسته برای 25 نفر از جوانان و سرپرستان خانوار شغل ایجاد کند که در سایر مناطق از جمله الموت هم می توانید سازمان های مردم نهاد در بخش های کارآفرینی، کشاورزی، دامداری و طیور، شیلات، صنایع دستی، محیط زیست و تولید محتوای فضای مجازی راه اندازی کنید.

لطفی 3

پرداخت تسهیلات کم بهره تا سقف 100 میلیون تومان 

لطفی از حمایت های مالی به سمن ها هم خبرداد و گفت:به سمن هایی که با داشتن شرایط لازم در سامانه ثبت نام کرده اند تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات کم بهره( سود 2 درصد) پرداخت می شود اما توصیه ما این است که حتما سمن ها با حضور افراد بیشتری( 9 نفر به بالا) شکل بگیرد تا با هم فکری و تجمیع ظرفیت ها بتوانید کارهای مهمی را عملیاتی کنید.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: سمن ها باید صدای مردم» باشند و ضمن شناسایی مشکلات، آسیب ها و ظرفیت ها در معرفی توانمندی های مناطق خود نیز نقش آفرین باشند و به توسعه و اشتغال روستایی و شهری کمک کنند.

وی گفت: تعامل و همکاری سمن ها با دستگاههای اجرایی و نهادهای دیگر از جمله بخشداری ها، دهیاری، فرمانداری، شهرداریها، تبلیغات اسلامی، سپاه و بسیج می تواند به موفقیت بیشتر در کارها کمک کند و این تعامل لازمه تداوم فعالیت در سازمان های مردم نهاد است.

فعالیت های عمومی و تخصصی را جدی بگیرید

لطفی بیان کرد: سمن ها باید در کنار فعالیت در محور تخصصی خود در کارهای عمومی و مشارکتی هم جدی باشند و در آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، مقابله با تهاجم فرهنگی، امور دینی و تبلیغی هم مشارکت جدی داشته باشند.

وی گفت: هر سمنی که مراحل قانونی را طی کرده و در سایت ثبت نام کند، پس از دریافت مجوز لازم در حوزه تخصصی و مورد علاقه خود با ارائه طرح برای فعالیت می توانند ازتسهیلات بانکی برخوردار شوند.

خبر سمن

لطفی اظهارداشت: در بخش دام، طیور و شیلات هم می توانید از تسهیلات 50 میلیون تومانی در رشته های مختلف برخوردار شوید اما داشتن سنین 18 تا 34 سال برای اعضا الزامی است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال آماده صدور مجوز سمن های جدید که مدارک خود را تکمیل کنند هستیم و پیشنهاد می کنیم فعالیت های خود را در عرصه های کشاورزی، صنعتی، دام و طیور، بسته بندی، فرآوری محصول کشاورزی، صنایع تبدیلی، کارآفرینی و تولید محتوا در فضای مجازی تعریف کنید و ما نیز آماده حمایت لازم هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز