استاندار قزوین اعلام کرد:

استان قزوین در شرایط فوق العاده کرونایی قرار گرفت

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۵:۳۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۶۶۱۰
استان قزوین در شرایط فوق العاده کرونایی قرار گرفت
استاندار قزوین گفت: با توجه به فوت یک بیمار با ویروس جهش یافته و افزایش بستری ها، به منظور پیشگیری از بحران، به مدت دو هفته در استان قزوین وضعیت فوق العاده اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور بعدازظهر شنبه در جلسه ستادکرونای استان قزوین که با حضور دکتر گویا، رئیس مرکز بیماری واگیر وزارت بهداشت در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در حدود یک سال گذشته در مقابله با آسیب های کرونا زحمات زیادی در کشور و استان کشیده شده و اقدامات دولتی و همکاری مردم قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: امروز کشورهای توسعه یافته در مقابله با کرونا شرایط بسیار بدتری از ایران دارند و آلمان و انگلیس، آمریکا و اسپانیا با بحران مواجه شده اند و این ویروس بسیار خطرناک است.

استاندار قزوین تصریح کرد: وضعیت کشور ما حتی در تحریم بهتراز دیگر کشورهاست و عملکرد کادر درمان و سایر دستگاهها بسیار مطلوب بوده و جای تقدیر دارد که ما با دست خالی توانستیم کشور را در برابر این ویروس مهلک مدیریت کنیم.

کرونا 7

وی گفت: بدون اغراق در قزوین هم بسیار خوب عمل شده و از جناب آقای نامدار و مجموعه همکارانشان و نیز رسانه ها که بسیار همراه بودند تشکر می کنیم که توانسته اند در استانی که در محل تردد 11 استان کشور قرار داشته و بیش از 30 درصد جمعیت مهاجر دارد وضعیت قابل قبولی داشته است. 

جمالی پور اضافه کرد: البته باید مراقب باشیم و در این شرایط مردم را نا امید نکنیم این که گفته شد چرا در خصوص ویروس جهش یافته (انگلیسی) بموقع اطلاع رسانی نشد غیر منصفانه است زیرا هیچ کس کوتاهی نکرده و بلافاصله پس از کسب اطلاع، شورای تامین وارد کار شد و قرنطبنه و تست هم صورت گرفت هرچند تشخیص در یک شهر دیگر بوده است. 

وی اظهارداشت: نباید با اطلاع رسانی غلط مردم را در تقابل با هم و یا مدیران قرار دهیم زیرا امروز همه درحال تلاش هستند تا ویروس را کنترل کرده و آسیبها را کاهش دهند و امروز روزانه 600 تست صورت می گیرد و در مجموع اقدامات انجام شده قابل تقدیر است.

استاندار قزوین تصریح کرد: از رهبری جلوتر نیفتیم وقتی حسینیه امام خمینی با تعداد بسیار محدود برگزار می شود ما باید الگو بگیریم، همه مسلمانیم و از تعطیل شدن مراسم دینی و نماز جمعه نگران می شویم اما گاهی برخی مسائلی را مطرح می کنند که خوراک برای بیگانه درست کرده و مدیران را زیر سوال می برند که اخلاقی نیست.

وی گفت: امروز باید مراقب باشیم و حرفی نزنیم که دشمنان سوء استفاده کنند، چرا تخریب می کنید و تهمت می زنید که مدیران به برگزاری مناسبت های دینی اهمیت نمی دهند در حالی که این سخنان وحدت شکن و دشمن شاد کن است لذا از دلسوزان انتظار داریم مراقب سخنان خود باشند و بدانند امروز سلامت مردم مهم است و صاحب فتوا و مجتهد در ویروس فقط وزارت بهداشت است و هر چه تصویب کرد باید برای نجات جان مردم انجام دهیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: بدترین تصمیم برای ما تعطیلی اصناف است و با حساسیت و نگرانی زیاد برخی واحدها را تعطیل می کنیم تا آلودگی بیشتر نشود و می دانیم یک‌جشن عروسی برای زوج های جوان و یا ترحیم برای بازماندگان مهم است اما مسئول هستیم تا استان وارد موج دیگر کرونا و بحران نشود.

وی اظهارداشت: ویروس کرونا در تجمع جولان می دهد و اگر عادی انگاری شود بدون تردید وارد وضعیت بحرانی شده و مدیریت سخت می شود لذا در هر شهرستاتی فرماندار مسئول است و برنامه ریزی و صدور مجوزها فقط با فرمانداران است.

کرونا 11

استاندار قزوین بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید نظارت کند و هر صنفی مسئولیتش با اتحادیه است و همه توجیه شوند و هر صنفی که رعایت نکرد تعطیل کنند.

استان قزوین وارد وضعیت فوق العاده شد

جمالی پور در ادامه از وضعیت غیر عادی در استان خبر داد و اظهارداشت: با توجه به فوت یک بیمار بر اثر ویروس جهش یافته( انگلیسی) از امروز به مدت دو هفته شرایط فوق العاده اعلام می کنیم و هر صنف و گروهی که رعایت نکرد تعطیل شده و با متخلف برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: روند بستری و فوتی ها در استان افزایش یافته و اگر غفلت کنیم مدیریت بسیار سخت می شود لذا قرارگاه و ستاد با نظر فرمانداران تصمیم می گیرند و اصناف به کسانی که ماسک نمی زنند حق ندارند خدمات ارائه کنند.

استاندار قزوین افزود: تشییع جنازه در استان ممنوع است و تحویل جنازه توسط مامور آرامستانها در اول وقت در صبح صورت می گیرد و حداکثر ۵ نفر از وابستگان متوفی مجازند در تشییع و تدفین شرکت کنند.

وی بیان کرد: هر گونه تشییع و مجلس ترحیم همچنان ممنوع است و مجالس ترحیم به صورت مجازی باید برگزار شود و هر گونه تجمع در ورزش هم ممنوع شده و مسابقات بدون حضور تماشاگر مجاز است و از ورزشکاران هم قبل از هر بازی تست گرفته شود.

جمالی پور یادآورشد: همچنین فعالیت کافی شاپ ها و کافی نت ها اگر پروتکل ها رعایت نشود تعطیل خواهد شد و باشگاههای ورزشی بعد از ساعت ۸ شب باید تعطیل شده و نظارت بر واحدهای صنفی هم تشدید شود و هر مغازه یا فروشگاههای زنجیره ای، مجتمع های تجاری و پاساژها اگر پروتکل ها را رعایت نکنند تعطیل خواهند شد و همه پاساژ ها باید توسط پلیس در محل ورودی کنترل شود.

کرونا 6

وی افزود: تالارهای پذیرایی به شرط رعایت ظرفیت ۳۰ درصدی مجاز به فعالیت هستند و هر رستوران و تالاری که بهداشت و مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکند در بار اول دو هفته، نوبت بعدی ۴۵ روز و تخلف سوم تا دو ماه تعطیل خواهد شد.

استاندار قزوین در خصوص قرنطینه روستای حسین آباد آبیک و تست همه اهالی آن دستور لازم را صادر کرد تا سلامت مردم این منطقه حفظ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز