مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین:

نسخه الکترونیک جایگزین دفترچه های کاغذی درمان می شود/ خدمات با کد ملی

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۲۲:۲۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۷۳۱۹
نسخه الکترونیک جایگزین دفترچه های کاغذی درمان می شود/ خدمات با کد ملی
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: از اول اسفند ماه با حذف دفترچه های کاغذی درمان، نسخه الکترونیک با ارائه کد ملی اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد صادق بابایی در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: یکی از کارهای موثر و کارآمد که می تواند رضایت مندی مردم را بدنبال داشته باشد حذف دفترچه های کاغذی است که این طرح در استان بخوبی عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: زیرساخت های ایجاد پرونده الکترونیک و سلامت با هدف افزایش دقت، صحت، سرعت در خدمت رسانی از 4 سال قبل در استان ایجاد شد و امروز در بخش درمان مستقیم و در 8 مرکز درمانی تامین اجتماعی، شهروندان می توانند بدون دفترچه کاغذی و فقط با ارائه کارت ملی و شماره ملی از خدمات درمانی برخوردار شوند.

بابایی 4

ارائه خدمات درمانی با کد ملی در 700 موسسه و مرکز طرف قرارداد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر حدود 60 درصد جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و حدود 70 درصد مراکز طرف قرارداد طرح نسخه الکترونیک را اجرایی کرده اند.

وی بیان کرد: اجرای نسخه الکترونیک مزیت های زیادی دارد که حذف مشکلات جابجایی و مفقود شدن دفترچه، پایان اعتبار آن و ضرورت تمدید، دسترسی به پرونده پزشکی بیمار به صورت آنلاین برای پزشکان، تامین دارو در داروخانه های مختلف، کاهش مراجعه بیمار به مراکز مختلف از ویژگی های نسخه الکترونیک است.

بابایی گفت: بد خطی در نسخه نویسی و اشتباه تجویز دارویی و نیز جلوگیری از تداخل دارویی از دیگر مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیک است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین اظهارداشت: در استان 700 مرکز و 145 داروخانه طرف قرارداد داریم که بیمه شدگان از اول اسفند ماه می توانند با ارائه کارت ملی یا عکس و کپی صفحه اول دفترچه بیمه درمانی خود خدمات مورد نیاز را از مراکز طرف قرارداد، مظب پزشکان و مراکز پاراکلینیکی و داروخانه ها دریافت کنند.

بابایی 3

وی افزود: اگر پزشک مورد مراجعه بیمار به نسخه الکترونیک متصل نشده و یا طرف قرارداد نباشد پزشک می تواند نسخه الکترونیک صادر کند و یا در نسخه خود داروهای مورد نیاز بیمار را یادداشت کند و اگر سامانه قطع باشد در سر نسخه نوشته می شود.

صدور 80 هزار نسخه الکترونیک در دی ماه

بابایی گفت: خوشبختانه روند اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان مطلوب است و در فروردین 14 هزار و در دی ماه بیش از 80 هزار نسخه الکترونیک صادر شده و این روند رو به افزایش است.

نسخه 2

وی افزود: در این طرح برای افراد بالای 18 سال داشتن کارت ملی و برای کمتر از این سن داشتن شناسنامه الزامی است.

بابایی تصریح کرد: از تاریخ اول اسفند ماه بیمه شدگان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه های درمانی خود ندارند و انقضای تاریخ دفترچه مانع ارائه خدمات درمانی به شهروندان نخواهد بود.

وی گفت: همچنین شهروندان و پزشکان و مراکز درمانی می توانند با شش روش در جریان وضعیت اعتبار دفترچه درمانی افراد قرار گیرند و شماره تلفن 1420 سازمان تامین اجتماعی هم برای پاسخگویی به هر گونه سوال و رفع ابهام و مشکل در این زمینه اختصاص یافته است..

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز