رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خبر داد:

جمع‌آوری ۱۱۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۳:۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۸۸۴۹
جمع‌آوری ۱۱۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از جمع‌آوری ۱۱۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود جمع‌آوری زکات تا پایان سال به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  جلسه شورای زکات استان قزوین روز چهارشنبه با حضور آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین، رئیس کمیته امداد کشور، استاندار، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد.

سید مرتضی بختیاری در این مراسم اظهار کرد: در مصوبه شورای زکات ۶۰ درصد جمع آوری زکات واجب و مستحبی در راستای کمک به نیازمندان و ولی نعمتان زیرپوشش کمیته امداد و مددجویان زیرپوشش بهزیستی هزینه می‌شود که در استان قزوین ۷۳ درصد زکات در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ رقم ۱۸ میلیارد تومان جمع‌آوری زکات در استان بود ولی عملکرد ۲۰ میلیارد تومان بود و در سال جاری هم ۲۲ میلیارد تومان زکات در استان باید جمع‌آوری شود که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان جمع‌آوری شده و تا پایان سال هم این رقم افزایش می‌یاید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در سراسر کشور در سال ۹۸ در بودجه ۶۴۰ میلیارد تومان برای زکات پیش‌بینی کرده بودیم که ۴۰ میلیارد تومان افزایش در رقم جمع‌آوری زکات داشتیم.

وی افزود: با کار شورای زکات استان، ائمه جمعه و تفاهم نامه‌ای که با سازمان تبلیغات داشتیم در اجرای مصوبه شورای زکات و تمامی روحانیون مستقر در روستاها، همراهی برای جمع‌آوری زکات داشتیم که تزکیه مال است و لقمه حلال را وارد مال می‌کند.

بختیاری گفت: ما در بودجه سال ۹۹ رقم ۸۲۰ میلیارد تومان در حوزه جمع‌آوری زکات در نظر گرفتیم و در ۲ تا سه هفته قبل گزارشی که ارائه شد نشان داد، این رقم به عدد یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی می‌شود جمع‌آوری زکات تا پایان سال به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان (زکات نقدی و غیرنقدی) برسد که عدد قابل قبولی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز