عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

مدارس فوتبال را با کمک حامیان صنعتی در قزوین راه اندازی می کنیم

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۳:۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۹۱۵۰
مدارس فوتبال را با کمک حامیان صنعتی در قزوین راه اندازی می کنیم
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: با کمک صنعتگران توانمند و علاقمند به ورزش می توانیم ضمن تیم داری در لیگ های برتر نسبت به راه اندازی مدارس فوتبال در استان هم اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی عصر چهارشنبه ضمن بازدید از شرکت صنعتی پلاست آبیار، در شهرک صنعتی کاسپین قزوین حضور یافت و با مدیرعامل این شرکت و رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی کاسپین دیدار و گفتگو کرد.

لطف الله سیاهکلی در این بازدید گفت: شهرک صنعتی کاسپین از مناطق مستعد صنعتی استان و کشور است که با داشتن موقعیت خاص خود با استقبال خوب سرمایه گذاران روبرو شده است.

وی افزود: تاخیر در اجرای برخی پروژه های عمرانی و زیرساختی و یا بی توجهی به آن معمولا هزینه های زیادی را به کشور تحمیل می کند و امروز با وجود استقرار صدها واحد صنعتی کوچک و بزرگ باید در تامین برخی زیرساخت ها مانند تصفیه خانه، جاده دسترسی و زیرگذر که از نیازهای اساسی است جدی باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این طرح ها هزینه زیادی دارد و باید خود صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در شهرک نیز مشارکت داشته باشند تا کارها شتاب گیرد.

سیاهکلی ضمن تماس با مدیرکل راهداری استان موضوع احداث زیرگذر را مطرح کرد و خواستار مساعدت راهداری در بررسی کارشناسی موضوع و همراهی در احداث آن شد.

کاسپین 2

در پی این گفتگو مقررشد طرح نهایی احداث زیرگذر با در نظر گرفتن همه شرایط فنی و اقتصادی از سوی مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین آماده شده و به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ارائه شود تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

راه اندازی مدرسه فوتبال توسط تولیدکننده برتر کشوری 

سیاهکلی در ادامه با توجه به علاقمندی عبدیان مدیرعامل شرکت صنعتی پلاست آبیار و عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال از وی خواست با توجه به علاقه و روحیه ورزشکاری در تیم داری ورزشی در استان مشارکت داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: با کمک صنعتگران توانمند و علاقمند به ورزش می توانیم ضمن تیم داری در لیگ های برتر نسبت به راه اندازی مدارس فوتبال هم اقدام کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در میان صنعتگران استان قزوین که چهره های کشوری هم هستند و در مدیریت اقتصادی موفق بوده اند افراد توانمندی چون آقای عبدیان هستند که قادرند به ورزش استان و کشور کمک کنند.

سیاهکلی تصریح کرد: مدیریت خوب ایشان در اداره مجموعه های بزرگ صنعتی و نقش ارزنده در صادرات بیانگر مدیریت تخصصی است و با حضور در هیئت مدیره باشگاه استقلال علاقه خود را به ورزش هم نشان داده اند که برای ما ارزشمند است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در استان قزوین استعدادهای ورزشی خوبی در رشته های توپی و رزمی داریم و سالها در والیبال و بسکتبال و ورزش های رزمی صاحب نام بوده ایم و امروز می توان در لیگ برتر هم حضور موفقی داشت.

سیاهکلی گفت: از جناب آقای عبدیان انتظار داریم با توانمندی خود به ورزش استان کمک کنند و از چند رشته ورزشی مانند فوتبال، والیبال یا بسکتبال حمایت کنند تا به کشف استعدادهای ورزشی و نیز تقویت بنیه ورزش کمک شود. 

وی اظهارداشت: راه اندازی مدرسه فوتبال با برندهای شاخص کشور برای طرفداران پیروزی و استقلال از کارهای ارزشمندی است که با وجود زیرساخت های خوب ورزشی از جمله استادیوم 15 هزار نفری می تواند چشم انداز روشنی را در بخش ورزش استان ایجاد کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اضافه کرد: خوشبختانه مدیرکل ورزش استان هم جوان و با انگیزه و حامی هستند و با امکاناتی که داریم در صورت وجود یک حامی مالی و مدیر دلسوزی مانند آقای عبدیان می توانیم پایه گذار مدارس فوتبال و یک تیم لیگ برتری در استان قزوین باشیم.

در ادامه محسن رضایی رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی کاسپین در این دیدار گفت: شهرک صنعتی کاسپین از مناطق مستعد صنعتی است که در حال حاضر با راه اندازی 400 واحد تولیدی برای بیش از 13 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

زیرگذر

وی بیان کرد: یکی از مشکلات این شهرک صنعتی نبود زیرگذر برای دسترسی از دو سوی جاده است و برای دسترسی باید چند کیلومتر مسافت را طی کرد و در این محدوده نیز سوانح جاده ای متعددی رخ می دهد که باید برای آن تدبیر کرد.

رضایی یادآورشد: به دلیل نیاز شهرک صنعتی نسبت به ساخت مسجدی به مساحت یک هزار متر مربع اقدام شد که 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت مساعدت می توانیم آن را تکمیل کنیم.

ایوب رحیمی عضو هیئت مدیره شهرک نیز گفت: در صورت ایجاد زیرگذر در محل ورودی اتوبان ضمن کاهش سوانح می توان زمینه تسریع در اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی را مهیا کرد.

مهدی عبدیان مدیرعامل شرکت صنعت پلاست آبیار گفت: در حال حاضر احداث زیرگذر برای دسترسی به شهرک صنعتی کاسپین بیش از 60 میلیارد تومان هزینه دارد که هزینه سنگینی است اما با پیگیری های انجام شده شرکت شهرک های صنعتی استان اعلام آمادگی کرده نیمی از آن را متقبل شود.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته با 2 میلیارد تومان هزینه می توانستیم زیرگذر ایجاد کنیم اما امروز با 30 برابر این هزینه نیز امکان احداث نیست و طولانی شدن این طرح مشکلات و چالش های زیادی ایجاد کرده است.

عبدیان افزود: نیمی از هزینه این زیرگذر از سوی شرکت شهرک های صنعتی قابل تامین است و در صورت همکاری راه و شهرسازی و اداره راهدای می توان به این مطالبه ضروری صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی کاسپین پاسخ گفت.

عبدیان

وی بیان کرد: همه ساله در محدوده شهرک صنعتی کاسپین شاهد سوانح زیادی هستیم که خسارات مالی و جانی فراوانی وارد می کند لذا منطقی است مدیران استان برای احداث این زیرگذر همت بیشتری داشته باشند و موضوع را جدی بگیرند.

در این جلسه پیشنهاد شد با تشکیل جلسات بدون واسطه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان و صنعتگران برای تبادل نظر،حل مشکلات واحدها و نیز تسریع در روند رفع موانع تولید اقدام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز