جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان قزوین تا ساعت ۲۱ مجاز به فعالیت هستند

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۹:۰۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۴۱۸۸۶
فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان قزوین تا ساعت ۲۱ مجاز به فعالیت هستند
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: فروشگاههای زنجیره ای در استان قزوین بر اساس مصوبه ستاد کرونا تا ساعت 21 مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در خصوص محدودیت فعالیت اصناف در دوران کرونا اظهار داشت: نگرانی های ناشی از ویروس کرونا موجب اعمال محدودیت هایی در فعالیت اصناف شده و با هماهنگی اتحادیه های صنفی ساعت فعالیت پایانی آنها تا ساعت 21 اعلام شده است.

وی بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم در مورد ساعت فعالیت باید از دستورات ستاد استانی مقابله با کرونا پیروی کنند و مدیران این فروشگاه‌ها در تهران حق تعیین ساعت مجزا برای آنها را ندارند.

فروشگاه

حبیبی تصریح کرد: دستورالعمل فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا ساعت 22.30 دقیقه شب از سوی واحد مدیریت کشوری این فروشگاه‌ها اعلام شده در حالی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مورد ساعت فعالیت باید از دستورات ستاد استانی مقابله با کرونا پیروی کنند و مدیران این فروشگاه‌ها در تهران حق تعیین ساعت مجزا برای آنها را ندارند.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، ساعت پایانی فعالیت همه فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی در استان قزوین ساعت 9 شب است و هیچ فروشگاهی نمی‌تواند با استناد به دستور مرجع مدیریتی خود اقدام به فعالیت کرده و فروشگاه را باز کند؛ زیرا مصوبه ستاد کرونای استان بر هر دستور داخلی و خارجی ارجح است.

حبیبی با اشاره به بازرسی صورت‌گرفته توسط کمیته نظارت و بازرسی ستاد استانی مقابله با کرونا در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته یادآورشد: در این بازرسی‌ها بیشتر کسبه‌ای که بعد از ساعت 9 شب نیز فعالیت می کردند از ساعت مجاز فعالیت ابراز بی‌اطلاعی می کردند که در این صورت مدیران اتحادیه‌های صنفی باید جوابگوی کوتاهی خود باشند و با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به فک پلمب شدن برخی فروشگاه‌ها توسط صاحبان واحد صنفی بدون اجازه دادستانی گفت: صاحبان این فروشگاه‌ها به دلیل اقدام خودسرانه در حوزه قانونی به دادسرای استان قزوین معرفی می‌شوند تا در خصوص قانون‌شکنی با آنها برخورد شود.

منع تردد شبانه

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان اظهارداشت: متاسفانه اهرم بازدارنده در برخورد با متخلفان در تردد شبانه نداریم و اطلاع ‌رسانی عمومی در سطح شهر شاید کافی نبوده لذا از عوامل انتظامی انتظار داریم در اجرای قانون منع تردد شبانه از ساعت 21 تا 3 بامداد جدی تر باشند تا این وضعیت کنترل شود.

حبیبی اضافه کرد: فرمانداران به عنوان مسئولان ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا لازم است در راستای کنترل و بازرسی اصناف، تردد در ساعات ممنوعه و استمرار بازرسی‌ها جدی تر عمل کنند. 

وی یادآور شد: با توجه به گزارش‌های کمیته بازرسی در خصوص فعالیت فست ‌فودها، رستوران‌ها به صورت بیرون ‌بر بعد از ساعت 21 به نظر می رسد در این خصوص ابهاماتی وجود دارد لذا یادآور می شود فعالیت هر گونه واحد صنفی بعد از ساعت 9 شب ممنوع است و این واحدها باید بعد از این ساعت تعطیل کنند و ارائه خدمات توسط مراکز یادشده به صورت غذای بیرون‌بر هم مجاز نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز