مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد:

اشتغال ۹۵۰ هزار نفر در شهرکهای صنعتی کشور

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۱:۳۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۳۷۸۳
اشتغال ۹۵۰ هزار نفر در شهرکهای صنعتی کشور
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر 47 هزار واحد صنعتی در 823 شهرک و ناحیه صنعتی کشور فعالیت می کنند و زمینه اشتغال 950 هزار نفر را فراهم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی رسولیان با اشاره به موقعیت و ظرفیت شهرک صنعتی کاسپین اظهار کرد: خوشبختانه با درایت مسئولان قزوین، بستر و زیرساخت های بسیار مناسبی در شهرک های صنعتی این استان صورت گرفته و شهرک صنعتی کاسپین به یکی از مناطق مهم و استراتژیک کشور در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است.

وی افزود: امیدواریم با حمایت وزیر صمت و همچنین استاندار قزوین شاهد واگذاری 300 هکتار از اراضی در الحاق به شهرک صنعتی کاسپین در جهت رفع محدودیت های حضور سرمایه گذاران در این منطقه باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آسیب جدی شیوع ویروس کرونا در اقتصاد کشورهای دنیا اظهار داشت: در کشور ما با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین محدودیت ها و تحریم های ظالمانه استکبار جهانی، اما از رشد 112 درصدی در شهرکهای صنعتی کشور برخوردار بودیم که عزم راسخ کشور در اجرای منویات رهبری در اجرای «اقتصاد مقاومتی» را نشان می دهد.

وی افزود: هم اکنون بیش از نیمی از صادرات کشور متعلق به صنایع کوچک مستقر در شهرکها و نوایح صنعتی است که نشان دهنده اهمیت این صنایع در چرخه اقتصادی کشور است.

رسولیان با اشاره به آمار واحدهاص مستقر در شهرکهای کشور گفت: هم اکنون نزدیک به 47 هزار واحد صنعتی در 823 شهرک و ناحیه صنعتی کشور فعالیت می کنند و زمینه اشتغال 950 هزار نفر را فراهم کرده اند.

این مسئول با اشاره به احیای شرکت های غیرفعال و راکد، بیان کرد: در طول 11 ماه گذشته بیش از 1365 واحد راکد و غیر فعال به چرخه تولید بازگشته اند که امیدواریم این رقم تا پایان سال به 1500 واحد برسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم این شرکت در سال آینده، تعیین و تکلیف واحدهای غیرفعال و راکد در جهت واگذاری و احیاء به دیگر سرمایه گذاران بالاخص شرکت های فناور و دانش بنیان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز