مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

۲۷ محله آسیب پذیر در قزوین شناسایی شده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۶:۵۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۶۶۵۵
۲۷ محله آسیب پذیر در قزوین شناسایی شده است
معاون امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: با شناسایی 27 محله آسیب پذیر و پر خطر برای اجرای طرح های مقابله با کاهش آسیب ها برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کارگروه امور اجتماعی عصر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

مریم بیدخام در این جلسه اظهارداشت: در مصوبات گذشته مقررشده بود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت اقتصاد هنرمندان اقدام کند و از ظرفیت خانه های تاریخی استفاده شود.

وی  اضافه کرد: تفاهم همکاری با آموزش و پرورش برای آموزش خوشنویسی در مدارس، کمک به کسب و کارهای نو بنیاد با کمک پارک علم و فنآوری و شهرداری قزوین، برگزاری نمایشگاه مجازی، هماهنگی با شهرداری برای واگذاری غرفه سرای سعدالسلطنه در بازارچه هنرمندان، از مصوباتی بود که اجرایی شد.

بیدخام تصریح کرد: گسترش حاشیه نشینی و افزایش آسیب های ناشی از آن موجب توسعه سکونت گاههای غیر رسمی شده که برای ساماندهی آنه باید تدبیر کنیم.

اجتماعی

وی تصریح کرد: در شهر قزوین 27 محله پر خطر که در آن آسیب هایی چون اعتیاد، تکدی گری و فقر اقتصادی زیاد است شناسایی شده و برای اجرای طرح و نوسازی محل و نیز آموزش ساکنان اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین یادآورشد: حاشیه نشینی یک دغدغه جدی است و در استان متاسفانه اطلاعات دقیق و شفافی از مناطق حاشیه نشین نداریم که برنامه ریزی درستی در خصوص آنها صورت گیرد.

بیدخام افزود: در سراسر کشور 245 محله آسیب پذیر با تهدید باتلا شناسایی شده که هیچ محله ای از قزوین در آن نیست به همین دلیل هیچ اعتباری در این زمینه به استان تخصیص داده نخواهد شد و باید نیازهای اعتباری را در استان تامین کنیم تا طرح های مقابله با آسیب ها عملیاتی شود.

وی گفت: در سالهای گذشته بیش از 8 میلیارد تومان برای مناطق آسیب پذیر هزینه کردیم و امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای مدارس مناطق حاشیه شهرها هزینه کردیم اما اعتبارات برای پاسخگویی به مشکلات کافی نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز