مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

تامین و توزیع جهیزیه میان جوانان نیازمند باید ساماندهی شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۱:۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۶۹۲۶
تامین و توزیع جهیزیه میان جوانان نیازمند باید ساماندهی شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ساماندهی در تامین و توزیع جهیزیه میان جوانان نیازمند با همکاری خیرین برای تحقق عدالت در حمایت های مردمی از جوانان یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ گروه کاری ازدواج و خانواده و پویش ازدواج جوانان با محور خیرین روز پنجشنبه با حضور علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان، لطفی معاون امور فرهنگی و جوانان استان، خیرین و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط با امور جوانان در اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد.

عباس علایی مقدم در این جلسه اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم در حوزه جوانان توجه به امور اشتغال و ازدواج آنهاست و ما با کمک خیرین و تشکل های غیر دولتی تلاش می کنیم گامهایی در مسیر ازدواج آسان این گروه برداریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مقرر شد تا مجمع خیرین ازدواج تشکیل شود اما چون گروه کاری آن با حضور خیرین شکل گرفته بود موافقت نکردیم تا فعالیت های مجمع قبلی دچار آسیب نشود.

جلسه

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اظهارداشت: با تشکیل گروههای کاری اشتغال، آسیب های اجتماعی و سلامت اجتماعی در حوزه جوانان، برنامه ریزی های متنوعی صورت گرفته و با آموزش های قبل، حین و پس از ازدواج تلاش کرده ایم تا با آگاهی بخشی برای استحکام بنیان خانواده اقدام شود.

علایی مقدم یادآورشد: ما هم بدنبال انسجام بخشی در گروه کاری ازدواج جوانان هستیم تا کارها سامان یافته و در توزیع خدمات و امکانات عدالت نیز برقرار شود و موازی کاری صورت نگیرد.

وی افزود:امسال بیش از 13 هزار و 868 نفر از جوانان متقاضی وام ازدواج بودند که با بررسی شرایط داوطلبان تعداد 12 هزار و 203 نفر توانستند از این تسهیلات برخوردار شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: حدود 88 درصد متقاضیان استان وام ازدواج دریافت کردند و در حال حاضر 1665 نفر نیز در نوبت دریافت وام ازدواج هستند که امیدواریم با همکاری بانکها این افراد نیز در کمترین زمان از این وام برخوردار شوند.  

علایی مقدم افزود: استان قزوین در پرداخت وام های ازدواج به جوانان در کشور پیشگام است و رتبه بالایی دارد و امیدواریم با کمک خیرین در تامین سایر نیازهای جوانان هم اقدامات موثری انجام دهیم.

وی افزایش سقف وام ازدواج به 70 میلیون تومان را جبران کننده بخشی از تورم در خرید جهیزیه دانست و گفت: هر چند این تسهیلات افزایش یافته اما بخش بسیار کمی از هزینه جهیزیه نوعروسان را تامین می کند و گرانی اقلام همچنان یک چالش جدی است. 

جلسه 32

موازی کاری و نبود بانک اطلاعاتی از چالش هاست

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: موازی کاری در امور و نبود بانک اطلاعاتی جامع موجب شده نتوانیم آمار درستی از وضعیت توزیع جهیزیه و کمک های ارائه شده داشته باشیم و احتمال تضییع حقوق برخی ایجاد شود. 

وی گفت: ساماندهی امور جوانان، ثبت اقلام توزیعی و جهیزیه در میان زوج های جوان، بهره گیری از نظر زوجها در تامین جهیزیه برای جلب رضایت آنها از اموری است که در دستور کار جلسه بعدی قرار خواهد گرفت و در نشست امور اجتماعی مطرح خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز