مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

بازنگری در قوانین مربوط به حوزه کودکان ضروری است

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۵:۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۲۸۹۰
بازنگری در قوانین مربوط به حوزه کودکان ضروری است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: بازنگری در قوانین مربوط به کودک برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده در برنامه ها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و سلامت روز دوشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

صدیقه ربیعی در این جلسه گفت: یکی از مباحث که در حوزه امور بانوان پیگیری می شود موضوعات مربوط به کودکان است که با تهیه سند حقوق کودک و ارسال آن به دستگاههای متولی وظایف دستگاهها تعریف شده است.

وی بیان کرد: با تصویب قانون حمایت از اطفال و کودکان تلاش کرده ایم تا نواقص آن برطرف شده و تعریف درستی در این حوزه داشته باشیم و به همه امور توجه شود. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: با دریافت گزارش هایی از بهزیستی در خصوص کودک آزاری و کودک همسری برنامه هایی برای رفع چالش های این بخش پیش بینی شده که با کمک دستگاههای دیگر عملیاتی خواهد شد.

image_2021_3_15-14_41_1_709_wot

ربیعی گفت: آمارهای مختلفی که در خصوص وضعیت کودکان استان ارائه شده نشان می دهد در این بخش شرایط مطلوبی نداریم و باید با همکاری دستگاهها برای رفع چالش ها همت کنیم.

وی اظهارداشت: با تصویب طرح «کودک آگاه» امیدواریم به دستاوردهای خوبی در ارتقای وضعیت کودکان استان دست یابیم اما از مدیران دستگاهها انتظار داریم در اجرای مصوبات جدی باشند.

بازنگری در قوانین حوزه کودک ضروری است

ربیعی در ادامه گفت: در قوانین مربوط به کودکان با چالش مواجهیم و در این زمینه بازنگری در قوانین و مقررات الزامی و ضروری است.

وی یادآورشد: افرادی که با موضوع کودکان سروکار دارند باید دوره آهای تخصصی و آموزشی را سپری کنند تا برخورد منطقی با جامعه هدف داشته و به اهداف پیش بینی شده دست یابند.

جلسه

ربیعی اضافه کرد: ارتقای دانش جامعه در خصوص حقوق کودکان باید در دستور کار متولیان قرار گیرد تا کارها شتاب گیرد.

در این مراسم از مدیران دستگاههای اجرایی که در حوزه آسیب های اجتماعی تلاش موثری داشتند تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز