امام جمعه قزوین:

اقامه نماز انسان را از منکر و گناه باز می دارد

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۱۸:۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۳۵۷۹
اقامه نماز انسان را از منکر و گناه باز می دارد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اقامه فریضه نماز، انسانها را از بدی، منکر و گناه باز داشته و آنها را به سعادت و خوشبختی واقعی می رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در ششمین اجلاس استانی نماز و آخرین جلسه شورای اداری استان که عصر سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: هدف آفرینش عبادت و بندگی است و همه انسانها عبادت می کنند اما این که چه کسی را عبادت کنند اهمیت دارد لذا پیامبران آمدند به ما بگویند فقط معبود یکتار را ستایش کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مهمترین مصداق عبادت نماز است و همه انبیای خدا و امامان معصوم اصلی ترین رسالت بشر را عبادت می دانند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: رافت، مهربانی، وحدت و همدلی از نشانه های نماز است  و اگر مردم ببینند کسی که آنها را به نماز دعوت می کند خود نیز صالح است به سمت نماز گرایش پیدا می کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: باید خودمان ونسل آینده اقامه کننده نماز باشیم و مهمترین چیزی که پیش خدا از عزیزان می گوییم  از نماز باشد. 

نماز 44

وی اضافه کرد: انسان موفق کسی است که جوری زندگی کند که جدی بودنش در نماز احساس شود و همه باید در خانواده به فریضه نماز اهمیت داده و آن را به فرزندان نیز توصیه کنیم.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: اشکال اساسی آن است که نماز می خوانیم در حالی که باید اقامه کننده نماز باشیم زیرا ممکن است انسان نماز بخواند و ظلم کند، نفاق هم داشته باشد و دروغ بگوید اما اگر نماز اقامه شود اجازه گناه و خلاف و بدی را نمی دهد و از فحشا و منکر جلوگیری می کند.

عابدینی گفت: اهل واقعی نماز خطا نمی کند و فریضه نماز بهترین عامل بازدارنده از گناه و منکر است.

در این مراسم ضمن رونمایی از چند محصول دیجیتال تولید شده با موضوع نماز از مدیران مروج نماز هم تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز