استاندار قزوین:

نگاه تک بعدی موجب عقب ماندگی استان قزوین شده است

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۵:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۴۰۱۰
نگاه تک بعدی موجب عقب ماندگی استان قزوین شده است
استاندار قزوین گفت: نگاه تک بعدی موجب عقب ماندگی استان شده و با نگاه فراجناحی، تعامل، وحدت و همبستگی می توانیم به توسعه استان شتاب بخشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان  که روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: امسال ایام سخت و توام با مشکلات و چالش را سپری کردیم و ما مدیران هم به دلیل مشکلات اشتغال و معیشت مردم در رنج بودیم.

وی بیان کرد: بسیاری از مدیران دچار چالش شدند تا پرداخت حقوق کارمندان به تاخیر نیفتد و نارضایتی ایجاد نشود.

استاندار قزوین گفت: دشمن هم تلاش کرد تا نگرش مردم عوض شود و هرج و مرج و آشوب بالا برود و  رسانه های منطقه و بین المللی سعی کردند آشوب را بیشتر کنند اما با درایت و تلاش مجموعه مدیران، فرمانداران و صبوری مردم از مشکلات عبور کرده ایم.

برنامه ریزی 6

جمالی پور افزود: تعامل نیروهای شورای تامین، نمایندگان، ائمه جمعه،  فرمانداران در سطح بسیار بالایی بود هر چند اختلاف  سلیقه موجب تکامل است اما این تفاوت رای باید تا جایی باشد که به منافع مردم آسیب نزند که خوشبختانه با لطف خدا و عقلانیت موجود در استان با کمترین چالش مواجه بودیم.

وی اظهارداشت: در آبان ۹۸ پیرامون ما اتفاقات تلخی رخ داد اما ما با وحدت و همدلی هیچ چالشی نداشتیم و در کنار سلایق مختلف در مسیر خدمت قرار گرفتیم و باید انسجام و حدت در استان حفظ شود.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر چنگ در صورت هم بیندازیم، هم مردم را از دست می دهیم و هم دشمن را  شاد می کنیم لذا باید مسیری را برویم که موجب امیدواری و نشاط شهروندان شود.

جمالی پور از همه مدیران و دستگاههایی که به رسالت خود عمل کردند تشکر کرد و گفت: اموال دولتی که در اختیار ما هست ملک شخصی نیست بلکه متعلق به دولت و مردم است و باید درست از آن استفاده کنیم. 

استاندار قزوین گفت: جلسات ما در شورای برنامه ریزی کارشناسی است و همه باید نظر خود را مطرح کنند البته جوری صحبت کنیم تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

جمالی پور اظهارداشت: گفتمان و صحبت های ما باید اصلاح گرانه باشد و محبت راتقویت کند و گره گشا باشد.

برنامه ریزی 2

استاندار قزوین گفت: در تصمیمات شورای برنامه ریزی دنبال منافع شخصی نیستیم بلکه رویکرد ما منفعت مردم و توسعه استان است، اگر دفاعی می کنیم در مسیر منافع مردم باشد و قرار نیست برای یک شرکت یا سرمایه گدار خاص منفعت ایجاد کنیم.

نگاه تک بعدی موجب عقب ماندگی استان شده است

جمالی پور گفت: در مسیر سرمایه گذاری افرادی که اهلیت دارند نباید مانع ایجاد کنیم تا افراد پشیمان شوند اما به نظر می رسد نگاه یک جهته و تک بعدی موجب عقب ماندگی شده و ما با توسعه نیافتگی مواجهیم.

وی بیان کرد: عقب ماندگی در جاده های روستایی، آسفالت نشدن برخی مسیرها و فرسودگی و استیجاری بودن 80 درصد بیمارستانها از مهمترین چالش های استان است که باید برای آن تدبیر کنیم.

سد نهب بموقع آبگیری شد

استاندار قزوین از آبگیری سد نهب به عنوان یکی از طرح های مهم استان یاد کردوگفت:با تلاش مهندس ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یکی از طرح های ملی به مرحله آبگیری رسید که اتفاق مبارکی است.

وی افزود: این پروژه چندین سال عقب افتاده بود که با پیگیری های انجام شده و کمک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبارات خوبی برای درمان و حوزه آب دریافت شد.

جمالی پور اضافه کرد: در سال آینده اتفاقات دیگری رقم خواهیم زد تا رضایت در بخش درمان بیشتر شود.

استاندار قزوین از فعالیت مدیران، آب و فاضلاب، شرکت گاز و فرآورده های نفتی و پالایش استان تشکر کرد.

برنامه ریزی 4

وی بیان کرد: افتتاح آزاد راه غدیر از کارهای مهمی است که به ارزش افزوده استان کمک می کند.

جمالی پور یادآورشد: در خصوص زمین اختصاص یافته به بیمارستان 1000 تختخوابی باید رفع ابهام شود و هر جا احساس شد شایبه ای هست ورود کرده و آن را حل کنیم تا سوالات بازرسی هم برطرف شود.

وی گفت: مدیران سرمایه کشورند و وظیفه داریم از آن صیانت کنیم و براحتی با تخریب این سرمایه ها را از دست ندهیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: رسالت مهم سازمان های نظارتی و بازرسی صیانت از منابع انسانی و بیت المال است و باید قبل از اجرای هرکار شبهات برطرف شده و کار با سلامت جلو برود.

جمالی پور اضافه کرد: در خصوص فرآیند واگذاری زمین برای اجرای احداث بیمارستان 1000 تختخوابی کمیته ای تشکیل شود و رفع ابهام کند. 

وی اصلاح ساختار بودجه را از دیگر چالش های این بخش دانست و گفت: آقای یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه زیاد تلاش کردند تا اعتبارات افزایش یابد اما اصلاح ساختار آن 10 سال زمان می برد.

استاندار قزوین یادآورشد: اعتبارات جاری برای رضایت مندی پرسنل پرداخت شود تا حقوق و مزایای  کارمندان فراموش نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز