جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

سونامی کرونایی در راه است/ مردم ویروس را جدی بگیرند

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۲۰:۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۹۴۵۱
سونامی کرونایی در راه است/ مردم ویروس را جدی بگیرند
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با افزایش بیماران بستری و فوتی ها در استان قزوین، اگر مردم پروتکل ها را جدی نگیرند با یک سونامی کرونایی در روزهای آینده مواجه می شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در هفتادمین جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بیش از 14 ماه درگیر ویروس کرونا هستیم و جا دارد از تلاش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و مجموعه همکارانشان، فرمانداران و رسانه های گروهی در این ایام سخت تشکر و قدردانی کنیم.

وی بیان کرد: امروز شاهد حمله چهارم ویروس منحوس و خطرناک کرونا هستیم و تعطیلات نوروزی زمینه ساز موج چهارم شده است.

حبیبی اضافه کرد: در هفته آخر اسفند ما شاهد هجوم بی رویه مردم برای خرید شیرینی و آجیل بودیم و حتی این اقلام نایاب شد که نشان می داد برخی از شهروندان برای دید و بازدید تدارک وسیع دیده اند و امروز پیامدهای این سهل انگاری را می بینیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: افزایش دیدو بازدیدهای ایام عید موجب چرخش ویروس کرونا شده و باید اذعان کرد امروز هیچ شهرستان و هیچ فردی در امان نیست و در آستانه یک فاجعه کرونایی هستیم.

کرونا 3536

وی گفت: امروز رنگ بندی شهرها روزانه تغییر می کند و افزایش 50 درصدی بستری ها از 200 نفر به 3۰۰ بیمار در هفته و افزایش 5 برابری بیماران سرپایی بسیار نگران کننده است و اگر وضعیت کنترل نشود در روزهای آینده شرایط سختی خواهیم داشت.

سونامی کرونایی در راه است 

حبیبی از در راه بودن یک سونامی کرونایی در استان خبرداد و گفت: فرمانداران بدون توقع از دیگر شهرستانها باید هر اقدامی که می تواند کرونا را مهار کند انجام دهند و نگران آینده استان باشند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لازم است چند نقشه برای تامین نیازها در شرایط بحرانی طراحی کنند و در «پلن B » تعداد 600 تخت بیمارستانی و در« پلن C » تعداد 800 تخت آماده کنند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: با محدود شدن عمل های جراحی غیر ضروری و اختیاری همه ظرفیت ها برای بیماران کرونایی آماده شود و بیمارستان تامین اجتماعی تا 30 درصد و بیمارستانهای خصوصی تا 15 درصد تخت های خود را در اختیار بیماران کرونا قرار خواهند داد.

حبیبی اظهارداشت: لازم است تست های رپید در اختیار سپاه قرار گیرد و با ساماندهی طرح شهید سلیمانی، در هر شهرستان بر اساس رنگ بندی اعمال محدودیت شود و ضمن بازنگری در برنامه ها بتوانیم جلوی موج کرونا را بگیریم. 

کرونا 21

تالارها تعطیل/ رستورانها فقط بیرون بر 

وی در ادامه گفت: فعالیت رستورانها و کافی شاپ ها فقط به صورت بیرون بر مجاز است و اگر رعایت نشود تعطیل می شوند و تالارها نیز مجاز به فعالیت در این روزها نیستند.

حبیبی اضافه کرد: قزوین چون قطب صنعت است و در فصل کشاورزی هستیم هیچ تعطیلی در ادارات نداریم و دورکاری نیز  اعمال نخواهد شد و از مدیران انتظار داریم دقت کنند در ادارات پروتکل ها کاملا رعایت شود و هر کارمندی رعایت نکند به تخلفات اداری معرفی شود. 

حبیبی از رسانه ها خواست ضمن اطلاع رسانی در خصوص وضعیت بحرانی استان قزوین، مردم را به زدن ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، کنترل ترددها بویژه در شب توصیه کنند تا وارد بحران ناشی از موج چهارم بیماری کرونا نشویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز