با افزایش بیماران بستری:

بیمارستان صحرایی در قزوین برپا شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۸:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۴۴۰۷
بیمارستان صحرایی در قزوین برپا شد
در پی روند تشدید بیماری کرونا در استان قزوین و افزایش بیماران بستری و فوتی، بیمارستان صحرایی 30 تختخوابی در محوطه روباز بیمارستان ارتش در قزوین برپا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ با توجه به قرمز شدن استان قزوین و افزایش نگران کننده بیماران بستری در استان با تصویب ستاد کرونای استان قزوین، بیمارستان صحرایی برای پاسخگویی به نیازهای جدید در شرایط اضطراری برپا شد.

این بیمارستان با ظرفیت 30 تخت با همکاری لشکر 16 زرهی قزوین، در محوطه رو باز بیمارستان ارتش برپا شده است. 

منوچهر حبیبی جانشین ستاد کرونای استان، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، محمد شفیعی فرماندار قزوین و قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قوین امروز سه شنبه از روند برپایی بیمارستان صحرایی و نیز بیمارستان ارتش بازدید کردند.

image_2021_4_13-12_4_54_131_PKr

پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، در حاشیه برپایی این بیمارستان در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهارداشت: با توجه به روند تصاعدی بیماری در استان و غیر قابل پیش بینی بودن شرایط، شاهدیم که در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا به روزانه 140 بیمار رسیده است.

وی بیان کرد: همه توان دانشگاه را به کار گرفته ایم تا هیچ بیماری از خدمات درمانی محروم نشود لذا با تفاهم نامه با ارتش و همکاری خوب امیر جلالیان فرماندهی لشکر تصمیم گرفتیم در محوطه ارتش بیمارستان صحرایی را با ظرفیت 30 تخت راه اندازی کنیم

نامدار تصریح کرد: بیمارستان ارتش در حال حاضر با 32 تخت به نیروهای مسلح خدمات درمانی ارائه می کند و در کنار بیمارستان صحرایی یک ظرفیت بسیار ارزشمند و مناسب است تا بتوانیم برخی بیماران که نیازمند خدمات سرپایی هستند را پشتیبانی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در بیمارستان ارتش یک دستگاه اکسیژن ساز وجود دارد و ما یک دستگاه دیگر تامین خواهیم کرد تا برای بیماران مورد استفاده قرار گیرد و سایر امکانات و نیروهای پزشکی ارتش هم در اختیار بیمارستان صحرایی خواهد بود.

نامدار

ارائه خدمات درمانی سرپایی به بیماران کرونایی 

وی اظهارداشت: در فاز اول تصمیم داریم در بیمارستان صحرایی خدمات سرپایی برای بیماران کرونایی که از بیمارستانهای استان ترخیص می شوند را ارائه کنیم و این افراد طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در صورتی که نیاز به تزریق داروهای ضد ویروس داشته باشند این خدمت را به صورت سرپایی در بیمارستان صحرایی دریافت خواهند کرد.

نامدار گفت: در این بیمارستان صحرایی 30 تخت به صورت مجزا برای زنان و مردان پیش بینی شده و یک دستگاه آمبولانس مجهز و یک متخصص داخلی با  امکانات کامل احیا مستقر شده و در اختیار بیماران خواهد بود.

وی اظهارداشت: در بیمارستان صحرایی اقامت موقت بیماران کرونایی برای کمتر از 6 ساعت و با نظر پزشک پیش بینی شده که پس از تزریق دارو این افراد ترخیص می شوند.

نامدار یادآورشد: البته پیگیر هستیم تا فیبر نوری و تجهیزات برق بیمارستان صحرایی هم کامل شود و در صورتی که وارد شرایط بحرانی تری شویم این بیمارستان در کنار بیمارستان 32 تختخوابی ارتش به طور کامل در خدمت بیماران کرونایی خواهد بود.

image_2021_4_13-12_5_36_178_1hy

برپایی بیمارستان صحرایی یک هشدار است/ مردم خطر را جدی بگیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: هدف ما برای بستری موقت و تزریق سرپایی دارو برای بیماران کرونایی است اما برپایی این بیمارستان در واقع یک زنگ خطر جدی و آژیر خطری است که باید مردم استان آن را جدی بگیرند و بدانند ویروس کرونا مرگ بار است و همه ما را تهدید می کند.

وی اضدافه کرد: متاسفانه وضعیت ایجاد شده نشان می دهد که علیرغم مصوبات و هشدارها برخی از شهروندان نکات بهداشتی را رعایت نکردند و وارد پیک چهارم شدیم و امروز رعایت پروتکل ها کاهش یافته و نگرانیم.

نامدار گفت: اصنافی که باید تعطیل می شدند برخی رعایت نکردند و شاهد حضور جمعیت بالا در پاساژها و بازار هستیم و این روند اگر کنترل نشود مدیرت بیماری سخت خواهد شد.

وی بیان کرد: این که برخی اصناف با کرکره نیمه باز فعالیت کردند نشان داد برخی نه به سلامت خود، نه به قانون و نه به شرع توجه داشتند و ما وارد شرایط قرمز شدیم و این وضعیت برای ما مشکلا ساز شده است و باید هشدار دهیم که عادی انگاری می تواند همه استان را وارد بحرانی جدی تر کند که دیگر امکانات ما جوابگوی بیماران نخواهد بود.

image_2021_4_13-12_4_33_635_AFc

نامدار اظهارداشت: اگر این روند ادامه یابد در روزهای آینده بشدت تعداد بیماران افزایش خواهد یافت لذا اعلام می کنیم مردم این هشدار را آخرین آژیر خطر بدانند که دیگر شرایط قابل کنترل نیست.

بیمارستان صحرایی نمایشی نیست/ شرایط بحرانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: برخی تصور نکنند ما نمایش می دهیم، برپایی بیمارستان صحرایی هزینه های سنگینی دارد و تا زمانی که مجبور نشویم هیچ تمایلی به برپایی این نوع بیمارستان نیست اما امروز ناچار شدیم برای جوابگویی به نیازها این امکانات را آماده کنیم تا به بیماران جدید پاسخگو باشیم.

بازدید

وی بیان کرد: متاسفانه استانهای همجوار هم شرایط خوبی ندارند و نمی توانیم از آنها کمک بگیریم و باید روی امکانات خود برنامه ریزی کنیم لذا بارز دیگر عاجزانه از مردم درخواست می کنیم ضمن زدن ماسک از حضور در مراکز جمعیتی خودداری کرده و پروتکل ها را با جدیت رعایت کنند تا جان خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز