یاریان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نوسازی ایستگاههای باران سنجی در استان قزوین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۰۷:۰۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۴۷۶۹
نوسازی ایستگاههای باران سنجی در استان قزوین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: در استان 62 ایستگاه باران سنجی فعال است که نوسازی ایستگاههای قدیمی 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد یاریان در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده در دفتر مطالعات پایه منابع آبی استان و چالش های این حوزه اظهارداشت: در این بخش امور مربوط به آبهای سطحی و آب های زیرزمینی، تلفیق و بیلان، آزمایشگاه و بانک های اطلاعاتی مورد توجه قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای اندازه گیری سطح آب در استان 62  ایستگاه باران سنج و 13 ایستگاه تبخیر سنجی داریم که علاوه بر باران سنجی، پارامترهای اقلیمی را هم سنجش می کنیم.

یاریان تصریح کرد: در استان قزوین تعداد 23 ایستگاه هیدرومتری آب سنجی وجود دارد که برای اندازه گیری آبدهی رودخانه ها و پایش کیفی و کمی از سیلاب ها و نیز پیش آگاهی، اطلاع رسانی لازم را انجام می دهیم.

ایستگاه باران سنجی

سرقت تجهیزات ایستگاههای هیدرومتری از چالش هاست

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: برخی از  این ایستگاهها به صورت آنلاین فعالیت می کند و خوشبختانه در حال حاضر تعداد آنها کافی است اما تجهیزات باید به روز شود چون اکثر وسایل وارداتی است و به دلیل تحریم ها در تامین بخشی از آن مشکلاتی داریم.

یاریان گفت: از آنجا که ایستگاههای هیدرومتری در کنار رودخانه واقع شده، ساختمان آنها استهلاک زیادی دارد و باید مرمت شود و در کنار آن ارتقای سیستم مخابراتی از( 3 جی) به (4 جی) هم ضروری است.

وی بیان کرد: سرقت تجهیزات ایستگاهها از دیگر چالش های ما در این عرصه است که باید برای آن تدبیر  لازم اندیشه کرد.

باران سنجی

نوسازی ایستگاههای سنجش منابع آب  10 میلیارد تومان لازم دارد

یاریان اظهارداشت: نوسازی ایستگاههای سنجش منابع آب سطحی و زیرزمینی بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که امسال از محل اعتبارات عمومی حدود 500 میلیون تومان برای این کار پیش بینی شده و مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان هم برای نگهداری، تاسیس و تجهیز هزینه خواهد شد تا بخشی از کارها انجام شود چون اعتبارات کافی نیست.

وی گفت: سالانه به طور میانگین برای نوسازی ایستگاهها به 3 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که در خوشبینانه ترین حالت فقط 20درصد از آن تامین می شود.

یاریان تصریح کرد: در استان قزوین 16 ایستگاه برف سنجی هم فعال شده که این تعداد جوابگوی همه نیازها ما هست و با ارتباط ماهواره ای قادریم میزان ذخایر برفی در استان را اعلام کنیم.

تعمیر

وی تصریح کرد: برای مدیریت ایستگاهها تعداد 80 نفر متصدی داریم که قرائت و دیدبانی ایستگاهها را بر عهده دارند و سالانه بیش از 3 میلیارد تومان برای آن هزینه می شود.

یاریان بیان کرد: مهمترین چالش و دغدغه ما تامین اعتبار برای نوسازی ایستگاهها و تجهیزات آنها است و در کنار این کار باید بتوانیم آموزش ها را متناسب با تجهیزات به روز کنیم تا کارها تسریع شود.

رودخانه 3

وی اظهارداشت: آنلاین کردن ایستگاههای تجهیز شده از دیگر اولویت های مدیریت مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان قزوین در سال جاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز