جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

محدودیت های کرونایی در استان قزوین تمدید شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۱۲:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۵۴۸۰
محدودیت های کرونایی در استان قزوین تمدید شد
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با توجه به افزایش تعداد فوتی و بستری های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و ادامه وضعیت قرمز، تمام محدودیت های اعمال شده در استان تا یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونای استان که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه عادی انگاری و کاهش ترس مردم از ویروس موجب شد تا هم مسافرت های نوروزی صورت گرفته و هم رعایت پروتکل ها مورد بی توجهی قرار گیرد که این وضعیت ما را همچنان در شرایط قرمز نگهداشته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین از تمدید محدودیت‌های کرونایی در این استان تا هفته آینده هم خبر داد و گفت: با توجه به تداوم وضعیت قرمز و افزایش ابتلا به این ویروس، سخت‌گیری‌های بیشتری را اعمال می کنیم تا شرایط بدتر نشود.

وی تصریح کرد: متاسفانه تشکیل صف های متعدد برای میوه، مرغ، گوشت و زولبیا بسیار نگران کننده است و در این زمینه نباید دولت را مقصر بدانیم بلکه باید در رفتار خودمان بازنگری کنیم تا شرایط بدتر نشود.

image_2021_4_15-12_46_27_904_Ht1

از هر دو نفر مراجعه کننده برای تست، یک مورد مثبت می شود

حبیبی اظهارداشت: علیرغم این که همه مدیران هشدار دادند که پروتکل ها جدی گرفته شود همچنان شاهد دورهمی و حضور بی دلیل مردم در بازار و مراکز شلوغ هستیم و این روند بسیار نگران کننده است.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: بارها از طریق رسانه ها هشدار دادیم که آژیر خطر در استان به صدا درآمده و تخت های بیمارستانی جوابگوی نیازهای ما نیست اما تردد بیش از حد در شهر و خریدهای عادی مردم نشان می دهد برخی گوش شنوا ندارند و تا مبتلا نشوند این ویروس خطرناک را جدی نمی گیرند.

وی گفت: بسیار امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه واکسن کرونا آماده توزیع و تزریق شود اما در شرایط کنونی بهترین راهکار برای خروج از بحران فقط قطع زنجیره انتقال با ماندن در خانه، ماسک زدند، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی است.

حبیبی اظهارداشت: ویروس کرونای جهش یافته هیچ علامتی ندارد و می توان اذعان کرد از میان هر ۲ نفری که برای تست کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند یک نفر تست مثبت دارد.

وی افزود: در دو هفته گشته تعداد تست های مثبت از ۹ درصد به ۵۰ درصد رسیده است که این هشدار باید جدی گرفته شود تا پروتکل ها را فراموش نکنیم. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین اظهارداشت: بستری شدن بیش از 640 بیمار در روز گذشته در بیمارستانهای استان وحشتناک است و قابل تصور نبود و رکورد یک سال گذشته شکسته شد و ما بسیار نگرانیم. 

وی گفت: با تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانی در استان مجبور شده ایم با اجرای طرح شهید سلیمانی تعدادی از بیماران مبتلا را در قرنطینه خانگی نگهداری کنیم و خدمات دهیم.

حبیبی اضافه کرد: با احتساب بیماران قرنطینه بیش از 800 بیمار کرونایی در استان داریم و اگر مردم خطر را جدی نگیرند و همچنان خیابانها شلوغ باشد نمی توانیم وضعیت را کنترل کنیم و همه آسیب خواهند دید.

ماسک زدن

وی بیان کرد: راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی در محلات شهرستان‌ها در شرایط کنونی یک ضرورت است و باید با کمک فرمانداران این طرح را با جدیت اجرا کنیم تا شرایط در محلات کنترل شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی به صورت محلات در تاکستان هم الزامی است تا این شهرستان وارد پیک بحرانی تر نشود.

محدودیت های کرونایی یک هفته تمدید شد

حبیبی اضافه کرد: وضعیت همچنان بحرانی است و هیچ کاهشی در روند بیماران مبتلا رخ نداده لذا انتظار داریم مشاغل گروه یک هم همکاری بیشتری با ستاد داشته باشند و پروتکل ها را رعایت کنند در غیر اینصورت این مشاغل هم تعطیل و یا محدود خواهند شد. 

وی اظهارداشت: محدودیت‌ها برای هفته آینده هم تمدید می‌شود تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم و از مردم انتظار همکاری داریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین گفت: از مدیران سازمان صمت و اتاق اصناف و اتحادیه ها انتظار داریم در خصوص نحوه فعالیت مشاغل گروه یک و کاهش ساعات کاری آنها تصمیم گیری کنند.

جریمه

حبیبی تصریح کرد: فعالیت مساجد همچنان ممنوع است و اقامه نماز جمعه و هر گونه تجمع در مساجد و حسینیه ها همچنان ممنوع است و اگر رعایت نشود دانشگاه علوم پزشکی و تبلیغات اسلامی باید متذکر شوند.

وی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی هم از مراکزی است که می تواند انتقال دهنده ویروس باشد لذا ضمن رعایت جابجایی با 50 درصد ظرفیت در داخل اتوبوس هم باید بدقت شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.

حبیبی از اعمال قانون و جریمه تردد در سطح شهر هم خبر داد و گفت: جریمه رانندگان متخلف در این ایام تا 5 برابر افزایش یافته و بیش از یک هزار و 409 فقره جریمه 200 هزار تومانی و یک میلیون تومانی صادر شده است.

حبیبی از همکاری خوب اصناف و بازاریان بویژه مشاغل گروههای شغلی ۲، سه و چهار که تعطیل شده اند تشکر و قدردانی کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه