معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین:

۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان قزوین احداث می شود

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۱۱:۲۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۷۳۱۷
۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان قزوین احداث می شود
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: با حمایت دولت و استفاده از حساب 100 امام تعداد 2 هزار واحد مسکونی برای محرومان با اولویت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مجید کشاورز در این باره اظهارداشت: در حوزه بازسازی دو موضوع ساخت و بهسازی مسکن روستایی مورد توجه قرار دارد و واحدهایی که در اثر حوادث آسیب می بینند در دستور رسیدگی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: در استان قزوین در حال حاضر 99 هزار واحد مسکونی دارای سکنه دائم داریم که 52 هزار و 500 واحد آن مقاوم سازی شده است.

کشاورز تصریح کرد: با اقدامات انجام شده تاکنون 53 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده است.

کشاورز  مجید

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن استان قزوین یادآورشد: امسال باید 4 هزار واحد مسکن روستایی در استان بازسازی شود که قرارداد 3500 واحد منعقد شده است.

وی گفت: برای مقاوم سازی واحدهای روستایی 50 میلیون تومان تسهیلات با سود 5 درصد پرداخت می شود که در این راستا تفاهم نامه ای با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده تا دو هزار پرونده مسکن محرومان با کمک دولت انجام شود.

کشاورز اظهارداشت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در این راستا در اولویت هستند که با واگذاری زمین برای ساخت مبلغ  30 میلیون تومان کمک بلاعوض و 50 میلیون تومان وام کم بهره نیز به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.

وی بیان کرد: برای خانواده های دارای دو معلول هم زمین رایگان واگذار می شود که تاکنون 15 قطعه آن تامین شده است.

61821931

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: تامین سرپناه برای محرومان در اولویت بنیاد مسکن قرار دارد و از محل حساب 100 امام و کمک دولت و بنیاد مستضعفان مقرر شده 85 میلیون تومان وام بلاعوض و پروانه ساخت رایگان و برای ایتام بهزیستی هم 50 میلیون تومان وام خرید و 50 میلیون تومان بلاعوض پرداخت شود.

وی گفت: همچنین تاکنون 100 واحد مسکونی به خانواده های نیازمند دارای دو معلول واگذار شده و 164 واحد نیز در دست ساخت است.

کشاورز اظهارداشت: ساخت 35 واحد برای ایتام فاقد مسکن در استان هم آغاز شده که پس از تکمیل واگذار خواهد شد.

N83176175-72788820

وی گفت: در خصوص بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل هم در سال گذشته 365 واحد شهری و روستایی تعمیر و بازسازی شد و در سال 98 نیز توانستیم یک هزار واحد را تعمیر و احداث کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز