معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین:

غفلت از دام خطرناک اعتیاد موجب تحمیل هزینه های سنگین به جامعه می شود

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۰:۴۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۳۹۱۵
غفلت از دام خطرناک اعتیاد موجب تحمیل هزینه های سنگین به جامعه می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: غفلت از دام خطرناک اعتیاد موجب بروز آسیب های اجتماعی و تحمیل هزینه های سنگین به جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد روز دوشنبه در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهار کرد: اعتیاد یک دام است که برای همه گسترده شده و در کمین همه بوده و همیشه دنبال یارگیری است و یارانش هر روز بیشترمی شود.

وی افزود: اعتیاد دنبال جذب جوانان است و خسته هم نمی شود بلکه هر روز چاق تر و قوی تر شده و عقب نشینی نمی کند و با شیوه های مختلف دنبال کشاندن حامعه به سوی خود است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصربح کرد: باید همیشه موضوع اعتیاد را جدی بگیریم و خانواده ها مراقبت کنند و نقش محوری داشته باشند تا آسیب نبینند و ما هم وظیفه داریم با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی همواره هشدار دهیم و مردم را بترسانیم که اگر دچار اعتیاد شوند رها شدن از دام آن بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه همه دستگاهها در مقابله با اعتیاد باید همکاری کنند تا به نتیجه برسیم،گفت: گزارش کمیته ها مهم است و باید کاربردی عمل کنیم و به سمت اجرایی شدن برویم.

حبیبی اظهار داشت: برای تصمیم گیری درست باید ببینیم چه اقدامی لازم است انجام شود و بدانیم در مدارس، دانشگاهها و واحدهای صنعتی چه اتفاقاتی رخ داده تا درست برنامه ریزی کنیم. 

image_2021_5_3-10_42_29_996_JwA

وی اشتغال بهبودیافتگان را از مسائل مهم دانست و گفت: به واحدهایی که برای اشتغال بانوان بهبودیافته اقدام کنند تسهیلات ارائه می شود و در ادامه این روند برای واحدهایی که معتادان مرد را هم بکار گیرند در رفع موانع آنها و حل مشکلاتشان جدی هستیم و حمایت می کنیم.

حبیبی افزود: سمن ها باید ارزیابی شوند که چه کرده اند زیرا قرار نیست فقط مجوز بگیرند و فعالیت نکنند به هر حال ما در حوزه معتادان نیازمند کمک سمن ها هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: نقش سمن ها مهم است و باید اقدامات آنها منعکس شود تا ما را دچار امیدواری کاذب نکند. 

وی توجه به حوزه فرهنگی را مهم دانست و خواستار استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در آگاهی بخشی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز