معاون عمرانی استانداری قزوین:

امکانات استان قزوین برای مبارزه با آفت ملخ و پروانه دم قهوه ای بسیج می شود

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۱۳:۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۴۸۱۸
امکانات استان قزوین برای مبارزه با آفت ملخ و پروانه دم قهوه ای بسیج می شود
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای مبارزه بموقع با آفت ملخ و پروانه دم قهوه ای در منطقه طارم، امکانات استان را بسیج می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران برای بررسی وضعیت هجوم ملخ و پروانه به مناطق طارم در استانداری قزوین تشکیل شد.

علی فرخزاد در این جلسه گفت: به دلیل تهدید جدی آفت ملخ مراکشی و نیز پروانه دم قهوه ای که مزارع، باغات و جنگل های بلوط استان را تهدید می کند این جلسه اضطراری را برگزار کردیم تا هماهنگی لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: باید با تامین امکانات و ابزارهای مناسب برای سمپاشی بموقع اقدام کنیم تا با زاد و ولد آفت شاهد هجوم بیشتر و خسارت های غیرقابل جبران نشویم.

بحران 2

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: اگر لازم است برای صدور مجوز پرواز هواپیمای سمپاشی در استان هم اقدامی صورت گیرد بسرعت نامه نگاری لازم صورت می گیرد تا زمان از دست نرود.

فرخزاد اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های دیگر مجموعه ها از جمله سپاه، بسیج، هلال احمر، ارتش و تشکل های مردمی می تواند سرعت سمپاشی و مبارزه را بالا ببرد و از دهیاری ها هم خواسته ایم با کمک جوانع محلی در این زمینه همکاری کنند.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: .۱۵۰ میلیون تومان به صورت اضطراری برای خرید سم در اختیار منابع طبیعی استان قرار می گیرد تا کار سمپاشی تسریع شود و برای همکاری استانداری گیلان در مرز با طارم هم پیگیری خواهد شد.

وی گفت: همچنین می توان بخشی از اعتبارات دهیاری ها و روستاها را به مبارزه با آفت اختصاص داد تا زمان سمپاشی از دست نرود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز