فرمانده انتظامی استان قزوین خبر داد:

کلاهبرداری ۵ میلیاردی از شهروندان با ترفند برنده شدن در مسابقات

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۱:۴۴:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۵۲۰۹
کلاهبرداری ۵ میلیاردی از شهروندان با ترفند برنده شدن در مسابقات
فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری فردی که با طرح برنده شدن در مسابقات 5 میلیارد ریال ‌از شهروندان در استان های مختلف کشور کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سردار علی ابراهیمی در این باره اظهار داشت:‌ در پی شکایت تعدادی از شهروندان قزوینی و وصول پرونده نیابتی از استان اردبیل با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق تماس تلفنی و دریافت اطلاعات حساب بانکی، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس فتا آغاز شد.

وی افزود:‌ در تحقیقات انجام شده مشخص شد که فردی ناشناس در تماس تلفنی با مال باختگان و استفاده از عناوینی مثل خوش حسابی در پرداخت قبض ،برنده شدن در مسابقات رادیویی و اپراتور همراه اول و همچنین برنده شدن در کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، اطلاعات کارت بانکی آنان را برای پرداخت مبلغ جایزه از طریق اینترنت دریافت کرده است. 

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد: با وجود هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر عدم مراجعه افراد برای دریافت وجه به هر عنوان به دستگاه های خود پرداز و عدم ارائه اطلاعات حساب بانکی به افراد ناشناس، متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به توصیه های پلیسی به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار مجرمان سایبری قرارمی دهند و با شگرد خاص کلاهبرداران، از حسابشان به صورت غیرمجاز برداشت می شود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با ادامه تحقیقات علمی و تخصصی کارآگاهان در رسیدگی به شکایت های دریافتی، سرانجام ماموران پلیس فتا استان موفق شدند فرد کلاهبردار را در استان تهران شناسایی کنند.

وی ادامه داد: با مشخص شدن محل سکونت این فرد و اعزام تیمی از ماموران انتظامی با همکاری ماموران پایگاه یکم پلیس فتا استان تهران، سرانجام در چندین روز مراقبت نامحسوس از محل زندگی این فرد، متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان دلالت شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: در دستگیری این فرد چندین کارت که برای کلاهبرداری های تلفنی مورد استفاده قرار می گرفت کشف شد و فرد دستگیر شده نیز با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده تاکنون به 8 فقره کلاهبرداری به مبلغ 5 میلیارد ریال به این روش از شهروندانی در استان های قزوین،اردبیل، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی با همکاری 4 نفر از همدستان خود اعتراف کرد.

سردار ابراهیمی ضمن اشاره به اینکه با توجه به احتمال کلاهبرداری های دیگر از سوی این افراد یادآور شد: تحقیقات تکمیلی با هماهنگی مرجع قضایی در این پرونده و شناسایی همدستان وی همچنان ادامه دارد و از هموطنان عزیزی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به پلیس فتای استان قزوین مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز