عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

روش برگزاری مجامع سهام عدالت در استانها پر ابهام و شبهه برانگیز است

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۲۰:۴۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۵۳۵۹
روش برگزاری مجامع سهام عدالت در استانها پر ابهام و شبهه برانگیز است
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه برگزاری مجامع انتخاب هیئت مدیره سهام عدالت در استانها پر ابهام و شبهه ناک بوده و لغو آن در استان قزوین با کمک دادستان گامی در مسیر شفاف سازی و صیانت از سرمایه های مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در جلسه ای که روز پنجشنبه با حضور لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین، فرزین بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، زکی زاده  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و ملکی نماینده اداره کل بازرسی استان در محل اتاق بازرگانی قزوین، برگزار شد ابهام موجود و نگرانی ها از شیوه برگزاری مجامع استانی و تعیین هیئت مدیره شرکت های سهام عدالت مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

لطف الله سیاهکلی در این نشست گفت: تاکید و دغدغه مهم مقام معظم رهبری برای تسریع در تعیین تکلیف سهام عدالت که بیشتر سهامداران را افراد کم درآمد و بازنشسته تشکیل می دهند یک اصل است و همه باید باید مراقبت کنیم تا در نحوه اجرای دستورالعمل ها دچار اشتباه و آسیب نشویم.

سهام عدالت 3

وی گفت: لازم است با اطلاع رسانی مناسب و تبیین دقیق موضوع کمک کنیم تا سهامدارانی که با روش غیر مستقیم مدیریت سهام خود را به شرکت های استانی واگذار کرده اند مجاب شوند در مجامع برای انتخاب هیئت مدیره ای توانمند و کاربلد حتما شرکت کنند و در انتخاب افراد بی تفاوت نباشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: به نظر می رسد در زمینه مدیریت سهام عدالت فقط تبلیغات انجام شده و بسیاری از مردم هنوز با مزیت ها و مشکلات سهامداری غیرمستقیم و نحوه نگهداری و فروش بموقع سهام و انتخاب هیئت مدیره آشنا نیستند و تبیین این موضوع بخوبی صورت نگرفته است.

سیاهکلی اظهارداشت: از آنجا که کار بزرگی در حال وقوع است از رسانه های گروهی بویژه صدا و سیما انتظار داریم ضمن گفتگو با کارشناسان در خصوص نحوه برگزاری مجامع استانها، مدیریت سرمایه مردم، اهمیت مشارکت سهامداران در مجامع و انتخاب افراد سالم و توانمند برای عضویت در هیئت مدیره ها روشنگری کنند تا در ادامه مسیر منافع مردم و سهامداران آسیب نبیند.

بخشنده 11

لغو برگزاری مجامع سهام عدالت گامی در مسیر شفاف سازی و صیانت از سرمایه مردم

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبخانه در استان قزوین برخی مسئولان تاثیرگذار تصمیم گرفتند تا زمان برطرف شدن شبهه و ایرادات وارد شده، مجمع شرکت های سهام عدالت برگزار نشود که با دستور دادستان این مجمع فعلا برگزار نخواهد شد.

وی گفت: لغو برگزاری مجامع سهام عدالت گامی در مسیر شفاف سازی و صیانت از سرمایه های مردم است و امیدواریم با رفع ایرادات آن و حضور افرادی متخصص و توانمند در این مجامع، به اهداف تعیین شده از سوی نظام برای مشارکت مردم در امور اقتصادی دست یابیم.

سیاهکلی تصریح کرد: در استان قزوین بیش از 463 هزار نفر سهامدار سهام عدالت روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند  که رقمی معادل شش هزار میلیارد تومان سرمایه دارند که اگر این سرمایه ها درست مدیریت شود می تواند زمینه اجرای طرح های بزرگ عمرانی در استان را مهیا کرده و سهامداران را نیز از منافع اقتصادی آنها برخوردار کند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حتما این موضوع را در مجلس هم پیگیری خواهیم کرد تا مجامع به صورت اصولی و منطقی برگزار شود و امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب و نگاه کارشناسی زمینه صیانت از سهام عدالت به عنوان سرمایه های مردم بخوبی مهیا شود.

سهام عدالت 66

وی گفت: بهره گیری از دیدگاههای کارشناسی و افراد متخصص، تدوین برنامه مدون و اجرایی، بسترسازی الکترونیک و فنآوری نوین و ایجاد داشبورد برای شفاف سازی و دسترسی آنلاین سهامداران به اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از سرمایه های خود و تغییرات آن از روشهایی است که متولیان می توانند از آن برای شفاف سازی در کار و هدایت درست منابع مالی به سمت امور اقتصادی سودآور استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز