علی فولیان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

انتخابات مهمترین تجلی گاه تعیین سرنوشت کشور بدست مردم است

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۰۷:۲۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۶۴۹۷
انتخابات مهمترین تجلی گاه تعیین سرنوشت کشور بدست مردم است
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: انتخابات مهمترین تجلی گاه تعیین سرنوشت کشور بدست مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فولیان در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات اظهارداشت: انتخابات تجلی گاه و عرصه تعیین سرنوشت جامعه و هر شهروندی است که برای سهیم شدن در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور شرکت می کند و می تواند در بهبود شرایط و حرکت به سمت تغییرات تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: باید بتوانیم در این شرایط حساس عوامل تقویت مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات را شناسایی کرده و برای تحقق آن اقدام کنیم و بدانیم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به نوعی پشتوانه مشروعیت نظام است.

فولیان اضافه کرد: باید بپذیریم جمهوری اسلامی که متکی بر رأی و اعتماد ملّت شکل گرفته در ادامه مسیر هم به این حمایت مردمی نیاز دارد و هر چه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد، گام دوم انقلاب مستحکم تر برداشته شده و نفوذ و  سناریو دشمن در آسیب رساندن به نظام اسلامی خنثی می شود.

وی یادآورشد: در آستانه نزدیک شدن به انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهری و روستایی دشمنان ملّت ایران نیز بیکار ننشسته اند و در تلاشند موجب دلسردی و بی انگیزه شدن مردم برای حضور در پای صندوق های رأی شوند.

علی فولیان 2

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان یادآورشد: سه عنصر ناآگاهی، بی اعتمادی، نارضایتی از عوامل مهمی است که می تواند مانع حضور مردم شده و یا این مشارکت را تحت تاثیر قرار دهد لذا همه باید تلاش کنیم این موانع را از مسیر برداریم.

فولیان گفت: از آنجا که رسانه ها در اطلاع رسانی و روشنگری و تهییج مردم در این ایام نقش کلیدی دارند از رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و فعالان فضای مجازی بویژه صدا و سیما درخواست می کنیم با تولید برنامه های تبیینی و تهییجی اهمیت حضور در انتخابات را بدرستی بازگو کنند.

وی تصریح کرد: دوری از انتشار برخی مطالب نا امیدکننده، غیر واقعی و یاس آور در این شرایط الزامی است زیرا این کار می تواند انگیزه مردم را کاهش داده و آنها را به مسئولان بی اعتماد کند به همین دلیل انتظار داریم رسانه ها به تقویت روحیه امید آفرینی در جامعه کمک کنند.

 فولیان اضافه کرد: استفاده از نخبگان و صاحب نظران در بیان دستاوردهای علمی، فرهنگی و دفاعی و نیز بازگو کردن اهمیت مشارکت در رسانه ها بدون تردید می تواند به حضور بیشتر مردم در انتخابات منجر شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اظهارداشت: همزمانی انتخابات شوراهای شهری و روستایی در کنار انتخابات ریاست جمهوری می تواند یک ظرفیت مناسب برای ایجاد شور و هیجان بیشتر و مشارکت گسترده مردم در این رویداد سیاسی اجتماعی باشد.

وی گفت: امیدواریم نامزدهای انتخاباتی شوراها نیز با رعایت قوانین و مقررات تدوین شده نسبت به ایجاد بستری سالم برای رقابت و نیز تقویت شور انتخاباتی کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز