رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

در نظام اسلامی باید زمینه انتقاد، اعتراض و طرح سوال از سوی مردم مهیا شود/ توجه به تربیت جسم و روح دانش آموزان

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۲:۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۸۱۵۳
در نظام اسلامی باید زمینه انتقاد، اعتراض و طرح سوال از سوی  مردم مهیا شود/ توجه به تربیت جسم و روح دانش آموزان
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در نظام اسلامی باید بستر بیان انتقاد، سوال، اعتراض با حفظ کرامت همه افراد بر اساس قانون مهیا شود و مسئولان به جای ترس و فرار از مشکلات، پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان ناحیه یک آموزش و پرورش که در کانون فرهنگی تربیتی رشد مینودر برگزار شد اظهارداشت:  عید فطر روز نشاط معنوی انسان هایی است که در ماه رمضان با روزه داری و عبادت و بندگی در تذهیب نفس تلاش کردند و در روز عید، اجر و پاداش معنوی خود را دریافت خواهند کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهید استاد مطهری تصریح کرد: استاد مطهری الگوی همه انسانهای فرهیخته و معلمانی است که در تربیت آینده سازان نقش کلیدی دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهارداشت: کتب شهید مطهری به گفته امام راحل همه مفید و قابل درک برای همه گروه هاست و مطالعه آن می تواند راهگشا باشد.

÷112÷1یز

سیاهکلی اضافه کرد: باید قدردان داشتن شخصیت هایی چون رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم که امروز هدایت نظام اسلامی را بر عهده گرفته اند و خرسندیم که این کشور توسط ولی فقیه عادل، تقوی، اداره می شود و ما باید پیرو منویات ایشان باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: شهید مطهری از طرح و بیان مسائل مختلف هراسی نداشت و از تشکیک، نقد، هجمه، سوال و اعتراض دیگران نمی ترسید بلکه به دنبال پاسخگویی به سوالات بود.

وی گفت: چرا باید ما امروز در نظام اسلامی از انتقاد، اعتراض و بیان مسائل از سوی مردم حتی معلمان نگران باشیم و آنقدر بد عمل کنیم که یک سوال به موضوعی امنیتی تبدیل شود.

سیاهکلی بیان کرد: متاسفانه به جای حل مشکلات و پاسخگویی به سوالات مردم از طرح مشکلات فرار می کنیم و با امنیتی کردن فضا از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنیم.

معلمان تربیت روحی و جسمی دانش آموزان را جدی بگیرند

وی اظهارداشت: در نظام اسلامی که ولایت فقیه در راس آن وجود دارد باید سعه صدر مسئولان بالا باشد و بستری فراهم کنیم تاهمه مردم بتوانند انتقاد، اعتراض و صدای خود را در یک مکانی با رعایت همه چارچوب های قانونی به گوش مسئولان برسانند.

سیاهکلی یادآورشد: برای اعتراض مردم باید احترام قائل شویم وبستر بیان انتقاد و اعتراض را مهیا کنیم تا مردم برای گفتن خواسته و انتقاد خود به سختی نیفتند و نترسند و کرامتشان زیر سوال نرود.

وی گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که مردم برای بیان مطالب حق و حتی ناحق خود دچار آسیب شوند بلکه ما مسئولان وظیفه داریم حتی اگر سوال غلط و اشتباهی پرسیدند ما درست پاسخ دهیم.

22222

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نباید سوال کننده و اعتراض کننده در چارچوب قانون و مقررات را ملامت کنیم بلکه وظیفه داریم آنها را بشنویم و گره گشای مشکلات مردم باشیم بر این اساس دفتر نمایندگی اینجانب به روی همه گروهها و سلایق باز است و خود را در پاسخگویی مسئول می دانم. 

سیاهکلی اضافه کرد: کار مربیان و معلمان این است که دانش آموزان را به گونه ای تربیت کنند که جسم و روح آنها پرورش یابد و به سمت تعالی حرکت کند و معلم باید موجب تعالی دانش آموز در ابعاد مختلف شود.

وی گفت: معلمان باید کمک کند تا استعدادهای نهفته دانش آموزان شکوفا شده و در همه ابعاد رشد کند و همواره با رحمت و رافت با محصل خود برخورد کند و اگر به صورت موردی و استثنا شاهد تنبیه دانش آموزی هستیم حتما آن معلم جایگاه تربیتی را درک نکرده است و تربیت بدون رحمانیت و مهربانی و شفقت محقق نمی شود.

سیاهکلی اظهارداشت: معلم باید همه وجودش مهربانی و محبت باشد و روحیه صبوری و تحمل و مهربانی و رافت را در خود تقویت کند تا تعلیمش ثمربخش باشد.

وی گفت: در شغل معلمی حتما تنبیه و تشویق لازم و ملزوم یکدیگرند اما تنبیه باید آخرین مرحله و انتهای کار باشد تا همه دانش آموزان جذب کلاس درس و شخصیت معلم شوند.

سیاهکلی بیان کرد: معلمان و مربیان در تربیت دانش آموزان باید به گونه ای رفتار کنند تا دانش آموز به وظیفه خود در همه مقاطع تحصیلی آشنا شده و حتی در بزرگسالی به آن عمل کند و در این صورت رسالت شما موفق بوده است.

در تایید صلاحیت داوطلبان هم نگاه مثبت داشته باشیم

سیاهکلی اضافه کرد: در این ایام افرادی که صلاحیت آـنها تایید نشده به اینجانب مراجعه می کنند و درخواست هایی دارند و من خود را موظف می دانم به عنوان وکیل مردم فارغ از این که این افراد از چه جناحی، موجه و یا غیر موجه، خوب و یا بد هستند شنونده آنها باشم و درخواست را پیگیری کنم تا حق کسی ضایع نشود.

سیاهکلی 22

وی بیان کرد: در رسیدگی به صلاحیت افراد هم باید با نگاه مثبت پیگیر شکایت ها و اعتراض ها باشیم تا افراد فارغ از نتیجه بررسی ها، از نحوه رسیدگی منصفانه، قانونی و شرعی ما اظهار رضایت کنند.

در ادامه از ۲۳ معلم، مشاور، معاون و مدیر نمونه ناحیه یک آموزش و پرورش استان قزوین تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز