استاندار قزوین:

راه مهار ویروس و زندگی منطقی با کمترین آسیب در کنار کرونا را بیاموزیم

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۸:۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۹۳۷۲
راه مهار ویروس و زندگی منطقی با کمترین آسیب در کنار کرونا را بیاموزیم
استاندار قزوین گفت: بپذیریم ویروس کرونا همچنان با ما خواهد بود لذا باید چگونگی مهار کروناو زندگی با کمترین آسیب در کنار این ویروس را بیاموزیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: پیشگیری از اوج گیری کرونا در هر موج جدید نیازمند مشارکت و همکاری مردم است و خوشبختانه با همکاری شهروندان توانستیم پیک چهارم کرونا در استان را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: در هر مرحله از چهار موج ایجاد شده در استان نقاط ضعف و قوتی داشته ایم که برای مدیریت در روزهای آینده باید ضمن آسیب شناسی گذشته بتوانیم راهکارهای منطقی در روند آینده این بیماری اتخاذ کنیم.

جمالی پور تصریح کرد: امروزه باید بپذیریم که شاید تا سالها مجبور به زندگی مسالمت آمیز با ویروس کرونا باشیم لذا بهتر است یاد بگیریم با پدیده ای به نام کرونا چگونه زندگی کنیم تا آسیب ها به حداقل برسد.

وی اظهارداشت: بدون تردید شاید تا سالها نتوان ریشه کن شدن ویروس را متصور شد اما با واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها می توانیم تهدید ویروس را به حداقل برسانیم.

استاندار قزوین افزود: ویروس کرونا هرگز وضعیت پایداری ندارد و در هر زمان که رعایت پروتکلها کاهش یابد شاهد بیشتر شدن روند ابتلا هستیم لذا در همه شرایط باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی شهروندان مورد توجه جدی قرار گیرد.

جمالی پور گفت: یکی از مهمترین دغدغه و نگرانی های ما در کنار حفظ سلامت مردم، تعطیلی واحدهای صنعتی، صنفی و کسب و کارهاست و در این راستا متاسفانه تاکنون ویروس کرونا خسارات جدی و زیادی به بازاریان وارد کرده به طوری که در ستاد کرونا همواره آخرین راه تعطیلی صنوف بوده و اگر اتحادیه ها برای رعایت پروتکلها متعهد شوند هیچ مشکلی برای رفع محدودیت از فعالیت اصناف نداریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: از امروز برخی از محدودیت ها را برمی داریم اما انتظار داریم نظارت ها بیشتر شود تا مشکلی ایجاد نشود و از رسانه ها هم درخواست می کنیم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز