استاندار قزوین:

هنر بهترین ابزار برای معرفی میراث تاریخی و فرهنگی کشور است

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۲۳:۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۱۶۶۹
هنر بهترین ابزار برای معرفی میراث تاریخی و فرهنگی کشور است
استاندار قزوین گفت: هنر بویژه فیلم مستند بهترین ابزار برای معرفی میراث تاریخی و فرهنگی کشور و کمک به صیانت از ارزشهای ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی« یادگار» پنجشنبه شب با حضور طالبیان معاون فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند تجربی، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، اسماعیلی مدیرکل ارشاد و خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان، طاهرخانی شهردار و داودی رئیس شورای شهر قزوین،  در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در این مراسم اظهارداشت: برگزاری جشنواره های هنری می تواند به ماندگاری آثار تولید شده کمک کرده و در شناسایی استعدادها نیز موثر باشد.

جشنواره 1

وی بیان کرد: ایران اسلامی با قدمت چند هزار ساله میراث ارزشمندی دارد که شاید در دنیا بی نظیر باشد اما نتوانسته ایم از این میراث گرانبها بخوبی استفاده و آن را معرفی کنیم.

استاندار قزوین گفت: در جای جای ایران اسلامی میراث های ارزشمندی داریم که بیانگر هویت ملی قوی در کشور است و این میراث فرهنگی می تواند موجب انسجام شود و ما را اطراف ارزشهای فرهنگی جمع کند اما متاسفانه خیلی از اقدامات پر افتخار گذشته را نمی شناسیم و هنر می تواند این خلاء را پر کند.

جمالی پور یادآورشد: برگزاری جشنواره های هنری مانند فیلم بدون شک می تواند ابزار مهم و تاثیرگذاری در معرفی آثار تاریخی باشد و اگر ماهنرمندان شاخص را حمایت کرده و وارد کار کنیم حتما دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هنرمندان زیادی در بخش خصوصی حضور دارند که اگر حمایت شوند می توانند استعدادهای خود را در مسیر معرفی و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور بکار گیرند زیرا در این عرصه بخش دولتی جوابگو نیست و نمی تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در دهه های گذشته همه ما به نوعی، میراث تاریخی و فرهنگی خود را نا آگاهانه مورد تعرض قرار داده ایم  و امروز ابزار هنر می تواند این آسیب را بازگو کرده و پیامدهای آن را کاهش دهد.

جشنتواره 5

موافق برگزاری سالانه جشنواره هستیم

وی اضافه کرد: امروز قزوین میزبان جشنواره دو سالانه فیلم های مستند میراث فرهنگی است اما چون کارشناسان اعلام کردند بهتر است این رویداد به صورت سالانه باشد ما هم آمادگی داریم با استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره بتوانیم میزبان برگزاری هر ساله آن در قزوین باشیم.

استاندار قزوین اظهار امیدواری کرد برگزاری جشنواره های هنری بتواند به ارتقای کیفی و کمی تولیدات هنری کمک کند.

در چهارمین جشنواره فیلم های منستند میراث فرهنگی ماندگار که از 26 تا 30 اردیبهشت در قزوین برگزار شد تعداد 510 اثر ارائه شد که86  اثر به بخش داوری جشنواره راه یافت و در مراسم اختتامیه از 15 اثر تجلیل شد.

image_2021_5_21-0_4_32_330_wNp

این جشنواره در سه بخش سینمای مستند ایران،  میراث ناملموس  و میراث فرهنگی قزوین برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز