رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

در مستند سازی تاریخی ضعیف عمل کرده ایم

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۲۳:۳۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۱۶۷۴
در مستند سازی تاریخی ضعیف عمل کرده ایم
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم داشتن هنرمندان شاخص و خلاق در بخش مستندسازی میراث فرهنگی و تاریخی بسیار ضعیف عمل کرده ایم و این نقیصه باید با حمایت نهادهای فرهنگی برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی« یادگار» پنجشنبه شب با حضور طالبیان معاون فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند تجربی، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، اسماعیلی مدیرکل ارشاد، خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان، طاهرخانی شهردار و داودی رئیس شورای شهر قزوین،  در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این مراسم با گرامیداشت یاد خبرنگار فقید مرحومه حنانه امیری اظهارداشت: رسانه ها چشم و گوش ملت هستند و باید مراقبت کنند تا کشور بهتر اداره شود و اگر رسانه های ضعیف داشته باشیم حتما در کشور با چالش مواجه می شویم.

جشنواره 2

سیاهکلی درگذشت خانم امیری مسئول پایگاه خبری صبح قزوین را تسلیت گفت و برای آن مرمحوم طلب مغفرت و آمرزش الهی کرد و یادش را گرامی داشت.

در مستند سازی تاریخی ضعیف عمل کرده ایم

سیاهکلی در ادامه بیان کرد: میراث فرهنگی نمایش حقیقت فرهنگی است و در بخش های ملموس و غیر ملموس نیازمند حفاظت است و هنر در این عرصه می تواند نقش آفرین باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: تاریخ مملو از آموخته ها و تجاربی است که در عصر کنونی برای ما مفید است و اگر از آن استفاده کنیم حتما به موفقیت های بهتری می رسیم.

وی اظهارداشت: ساخت فیلم های مستند موجب ماندگاری تجارب گذشتگان می شود اما به نظر می رسد از این موضوع غفلت کرده ایم و به مستند سازان هم بی توجه بوده ایم و نتوانسته ایم از آن بهره برداری مناسب کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ساخت فیلم مستند هزینه سنگینی دارد و اعتباراتی که نهاهای متولی اختصاص می دهند بسیار محدود است لذا از استاندار قزوین درخواست می کنم در صورت امکان بخشی از اعتبارات فرهنگی را برای ساخت مستند اختصاص دهند تا افراد بیشتری وارد این عرصه شوند و کارهای ماندگار تولید کنند و شاهد تحولی اساسی در این بخش باشیم.

وی گفت: امروز ارتباطات و اطلاعات جهانی شده و بزودی تبادلات هم جهانی می شود و ما به ابزار هنر برای اطلاع رسانی و معرفی تاریخ و فرهنگ خود در این عرصه نیازمندیم.

جشنواره 6

سیاهکلی تصریح کرد: پیشنهاد می شود هنرمندان ما با ساخت مستندهای کوتاه 3 تا 5 دقیقه ای امکان بارگذاری و انتشار آن در فضای مجازی و تلفن همراه و کانالهای مختلف را مهیا کنند تا مورد استفاده بیشتری قرار گیرد.

در چهارمین جشنواره فیلم های منستند میراث فرهنگی ماندگار که از 26 تا 30 اردیبهشت در قزوین برگزار شد تعداد 510 اثر ارائه شد که 86 اثر به بخش داوری جشنواره راه یافت و در مراسم اختتامیه از 15 اثر تجلیل شد.

image_2021_5_21-0_4_24_975_T5M

این جشنواره در سه بخش سینمای مستند ایران،  میراث ناملموس  و میراث فرهنگی قزوین برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز