مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

جشنواره فیلم مستند یادگار در معرفی میراث فرهنگی و تاریخی کشور تاثیرگذار است

۱۴۰۰/۰۲/۳۱ - ۱۴:۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۱۸۵۲
جشنواره فیلم مستند یادگار در معرفی میراث فرهنگی و تاریخی کشور تاثیرگذار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار، گام ارزشمندی در معرفی بناهای تاریخی و فرهنگی استان و کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد اظهارداشت: باید پذیرفت که میراث فرهنگی در واقع هویت ملت هاست و صیانت از آن یک ضرورت و الزام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: مهمترین هدف ما از برگزاری این جشنواره بهره گیری از ابزار هنر بویژه فیلم مستند برای شناساندن ظرفیت های میراث فرهنگی و تاریخی است تا با تبدال فرهنگی بتوانیم ضمن شناسایی هنرمندان شاخص و استفاده از آنها در معرفی استان، به اقتصاد هنر هم کمک کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: تاکنون این جشنواره در سه دوره برگزار شد و پس از آن به دلایل مختلف متوقف شد و امسال توانستیم با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری و هنرمندان علاقمند بعد از 17  سال وقفه بار دیگر میزبان این رویداد هنری در شهر قزوین باشیم.

image_2021_5_21-0_2_6_172_mKN

 وی افزود: قزوین با داشتن بیشترین آثار تاریخی ثبت شده در ردیف ملی و بیش از نیم قرن پایتختی به عنوان خواستگاه هنر خوشنویسی هم مطرح شده که این ظرفیت ها باید بخوبی معرفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهارداشت: در چهارمین جشنواره فیلم های منستند میراث فرهنگی ماندگار که از 26 تا 30 اردیبهشت در قزوین برگزار شد تعداد 510  اثر ارائه شد که 86  اثر به بخش داوری جشنواره راه یافت و در مراسم اختتامیه از 15 اثر تجلیل شد.

وی گفت: این جشنواره در سه بخش سینمای مستند ایران،  میراث ناملموس  و میراث فرهنگی قزوین برگزار شد.تجلیل از ارد عطار پور و رضا تیمری از فیلم سازان مستند از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اسماعیلی افزود:  امیدواریم با استقرار دبیرخانه جشنواره در استان و برگزاری سالانه آن بتوانیم ضمن معرفی بهتر میراث فرهنگی کشور و استان با بهره گیری از هنر فیلم و سینما این رویداد را در سطح بین المللی نیز مطرح کنیم.

image_2021_5_21-1_25_19_726_3ER

در ادامه از هنرمندان و آثار برتر تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز