مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

۱۴۰ واحد آموزشی در استان قزوین نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۵:۰۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۲۳۳۸
۱۴۰ واحد آموزشی در استان قزوین نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: نوسازی و مقاوم سازی 140 واحد آموزشی در استان بیش از 480 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عسگرعلی جوانبخت روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: با اجرای چند پویش در کشور و استان برای مدرسه سازی اقدام شد و توانستیم بسیاری از نیازهای این بخش را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: از سوی سازمان نوسازی مدارس در طرح تحولی «آجر به آجر» سه پوشش برگزار شد که در پویش محرم به اندازه قیمت یک آجر با جلب مشارکت در استان قزوین 2 طرح با 220 میلیون تومان اعتبار عملیاتی شد که یک مدرسه 3 کلاسه در روستای شنازند کوهین و یک مدرسه یک کلاسه در روستای ساغران آوج در دست ساخت است.

وی گفت: اجرای این دو طرح بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن توسط خیرین تامین شده است.

نوسازی 3

جوانبخت تصریح کرد: طرح بعدی با عنوان « من مادرم بچه های ایران فرزند من» اجرا شد که در این زمینه 11 پروژه با مشارکت 19 هزار و 700 دانش آموز انجام شد که 10درصد دانش آموزان در آن شرکت کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین یادآورشد: در این طرح دانش آموزان بیش از100 میلیون تومان کمک کردند و بقیه توسط خیرین تامین شد و 5 پروژه توسط یک شرکت تولیدی صنایع غذایی با 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و شش پروژه دیگر با 17 میلیارد و 500 میلیون تومان اجرا شد.

جوانبخت اظهارداشت: برای اجرای 11 پروژه مدرسه سازی با 20 میلیارد تومان هزینه تعداد 56 کلاس درس ساخته خواهد شد که این طرح ها حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: در پویش سوم با عنوان« آجرهای مهربانی» که از ماه رمضان آغاز شده و تا محرم ادامه دارد تاکنون 3هزار دانش آموز مشارکت کردند تا نیازها تامین شود.

بازسازی مدارس قدیمی با سرعت انجام می شود

وی در ادامه گفت: تخریب و بازسازی مدارس قدیمی از دیگر اولویتهای نوسازی مدارس است که با جدیت ادامه دارد و در این راستا در شرایط که در سال76 حدود 70درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی بود توانستیم آن را تا 30 درصد کاهش دهیم.

مدرسه

جوانبخت اظهارداشت: در استان قزوین در حال حاضر فقط 1.5 درصد مدارس معادل 40 واحد تخریبی است و5.8 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی که 100 واحد اموزشی را شامل می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بیان کرد: میانگین کشوری در این زمینه 19.2 درصد است که خوشبختانه استان قزوین در آخرین ردیف است و شرایط خوبی دارد.

وی افزود: حدود 7.3 درصد مدارس تخریبی به بازسازی نیاز دارد و تلاش می کنیم در مدت 4 سال آینده همه مدارس را نوسازی کنیم.

جوانبخت اظهارداشت: تا سال 1404 با برنامه ریزی انجام شده و نوسازی مدارس دیگر هیچ مدرسه تخریبی و غیر استاندارد در استان نخواهیم داشت .

وی گفت: نوسازی و مقاوم سازی مدارس استان قزروین بیش از480 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که به طور میانگین هر مدرسه12 کلاسه حدود12 میلیارد تومان هزینه دارد.

جوانبخت اظهارداشت: بیشترین مدارس تخریبی در شهرستانهای البرز و بویین زهرا قرار دارد.

وی تصریح کرد: مهمترین رویکرد ما رفع محرومیت آموزشی است و برای نوسازی مدارس و استاندارد سازی سیستم گرمایشی هم اقدامات خوبی را انجام داده ایم.

مدارس 222

جوانبخت گفت: امسال سیستم گرمایشی همه مدارس استان قزوین استاندارد و نوسازی می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون 4756 کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده و در سال گذشته نیز سیستم گرمایشی395 کلاس درس به صورت استاندارد درآمد.

این مسئول اظهارداشت: امسال هم سیستم گرمایشی 803کلاس درس تکمیل می شود و در صورت تامین 40 میلیارد تومان اعتبار تا سال آینده مدارس را به این سیستم استاندارد مجهز می کنیم.

جوانبخت گفت: از سال 92تاکنون تعداد 273 مدرسه با 1677 کلاس درس با 250هزار مترمربع زیربنا به فضای آموزشی استان اضافه شده است.

مصاحبه خبری

وی اظهارداشت: از سال 76تاکنون 1081 مدرسه با 5765  کلاس درس تحویل شده که بالغ بر  855 هزار و 258 متر مربع زیربنای آنها بوده است.

جوانبخت یادآورشد: همچنین در سال جاری 33 مدرسه با 167 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز