استاندار قزوین:

تحمل پیک بعدی کرونا را نداریم/ مردم پروتکل ها را جدی بگیرند

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۹:۳۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۲۴۴۷
تحمل پیک بعدی کرونا را نداریم/ مردم پروتکل ها را جدی بگیرند
استاندار قزوین گفت: کادر درمان، کسبه و اصناف و تولیدکنندگان، مسئولان و مردم از نظر روحی و جسمی بسیار خسته و کلافه اند و اگر پروتکل ها رعایت نشود دیگر تحمل پیک بعدی ویروس خطرناک هندی و مرگ و میر بیشتر را نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در کنترل بیماری هر چند موفق عمل کرده ایم اما در رعایت پروتکل ها شرایط خوبی نداریم و با تغییر رنگ شهرها بلافاصله بی تفاوتی در سطح جامعه زیاد می شود.

وی افزود:در شرایط که ویروس هندی تهدید جدی برای همگان محسوب می شود منطقی نیست وقتی بیماری کمتر می شود برخی از مردم پروتکل ها را کنار گذاشته و دورهمی و مجالس را برگزار می کنند و دوباره به وضعیت اول باز گردیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای حساس کردن مردم که شرایط را جدی بگیرند و از ویروس بترسند باید برنامه مدونی تدوین شود تا تلاش کادر درمانی هدر نرود.

کرونا 9

جمالی پور اظهارداشت: خوشبختانه واکسیناسیون در استان سرعت خوبی گرفته و امیدواریم تا قبل از انتخابات بتوانیم واکسیناسیون افراد ۵۰ سال را هم انجام دهیم.

وی گفت: با تولید انبوه واکسن ایرانی می توان به ایمن سازی کشور مطمئن شد که سرعت واکسینه شدن مردم بالا رفته و مرگ و میرها و نگرانی ها کمتر شود.

استاندار قزوین یادآورشد: وقتی فرصتی فراهم می شود و ما شرایط کسب و کار را برای اصناف مهیا می کنیم انتظار داریم همکاری اصناف هم بیشتر شود و رعایت پروتکل ها جدی گرفته شود و امروز مهمترین رسالت ما صیانت از چیزی است که با تلاش مجموعه کادر درمان، نهادها و دستگاههای مختلف و همکاری مردم بدست آمده است.

وی اظهارداشت: استفاده از هم افزایی و همراهی مردم ضروری است تا کارها به موفقیت برسد لذا انتظار داریم با تغییر رنگ بندی شهرها همچنان پروتکل ها را جدی بگیرند و مراقبت ها بیشتر شود. 

جمالی پور تصریح کرد: در پیک چهارم مشکلات زیای داشتیم اما با مشارکت مردم توانستیم وضعیت را مدیریت کرده و از پیک خطرناک آن عبور کنیم.

وی افزود: امروز کادر درمان و بهداشت، کسبه و مدیران از نظر روحی و جسمی خسته هستند و دیگر تحمل فوتی های بیشتر و افزایش بستری را نداریم لذا بار دیگر خواهش می کنیم در همه حال پروتکل ها جدی گرفته شود.

استاندار قزوین بیان کرد: امروز که اجازه دادیم تا فریضه نماز جمعه برگزار شد بار دیگر از مومنان انتظار داریم با جدیت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا هیچیک از نمازگران بیمار نشده و ناقل ویروس هم نباشد.

کرونا 1

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تخلف است

جمالی پور با اشاره به انتخابات این دوره گفت: از  داوطلبان انتخابات شوراها انتظار داریم از هر گونه تبلیغات زودهنگام و شیوه هایی که شبهه خرید و فروش رای دارد پرهیز کنند در غیر این صورت با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

وی بیان کرد: شنیده شده برخی نامزدها با برپایی مجالس و توزیع وعده های غذایی در صدد تبلیغ خود هستند که این موضوع اگر اثبات شود مصداق خرید رای و تخلف است.

قطعی برق در استان مدیریت شود

استاندار قزوین به خاموشی های ناشی از کمبود برق اشاره کرد و گفت: در خصوص قطعی برق بویژه در مراکز درمانی و بیمارستانها و نیز واحدهای صنعتی باید مدیریت کنیم تا خساراتی وارد نشود.

وی افزود: برق بیمارستانها و مراکز درمانی به هیچ عنوان نباید قطع شود و در جلسه ای با حضور مسئولان برق منطقه ای زنجان تاکید کنید کسی حق ندارد بدون اطلاع و برنامه ریزی ما خاموشی اعمال کرده و به بخش درمان و تولیدآسیب بزند.

جمالی پور افزود: قطع برق ناشی از حوادث و اشکال فنی پذیرفتنی است اما به صورت سلیقه ای کسی حق قطع برق مراکز حساس و مهم را ندارد.

کرونا 11

جمالی پور گفت: بیمارستانها باید دیزل ژنراتور داشته باشند تا در زمان قطع برق دچار چالش نشوند اما در صورت بروز مشکل شرکت برق بایستی بسرعت رفع عیب کرده و نسبت به برقراری برق اقدام کند.

وی اظهارداشت: از شهروندان هم انتظار داریم با خاموش کردن لامپ های اضافی در مدیریت مصرف همکاری کرده و از اعمال خاموشی پیشگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز