مهدیخانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

صاعقه جان دو جوان روستایی را درالموت گرفت

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۶:۵۹:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۲۹۲۰
صاعقه جان دو جوان روستایی را درالموت گرفت
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: رعد و برق شدید و برخورد صاعقه موجب مرگ دو نوجوان در روستای پیچ بن در الموت شرقی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی در خصوص این حادثه اظهارداشت: در روز گذشته و امروز از سوی اداره کل هواشناسی استان قزوین پیش بینی شده بود که شاهد بارش هایی در مناطق کوهستانی خواهیم بود و بروز رعد و برق و صاعقه نیز محتمل بود.

وی افزود: امروز شاهد بارش شدید باران و رعد و برق در مناطق کوهستانی استان بویژه الموت شرقی بودیم که متاسفانه این بارشها با حادثه همراه شد.

مهدیخانی تصریح کرد: در ساعت حدود 14.30 دقیقه امروز یکشنبه بر اثر بارش شدید باران و رعد و برق در روستای پیچ بن از توابع الموت شرقی متاسفانه دو نوجوان 14 و 15 ساله که در مسیر روستا با موتور حرکت می کردند بر اثر صاعقه جان باختند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: با دریافت گزارش این حادثه بلافاصله ماموران فوریت های پزشکی به محل اعزام شدند اما افراد حادثه دیده جان باخته بودند.

هنگام صاعقه در طبیعت نباشید

مهدیخانی بیان کرد: در فصل بهار خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیست لذا توصیه می شود در هنگام بارش باران و وقوع رعد و برق کشاورزان، بهره برداران، ساکنان محلی از حضور در کنار رودخانه ها، فضاهای باز طبیعی و منابع طبیعی و جنگل ها خودداری کنند و در صورت مشاهده صاعقه در جای امنی پناه بگیرند.

وی اظهارداشت: بویژه در هنگام صاعقه باید از اشیای فلزی و رسانه که هادی هستند خودداری کنند که به نظر می رسد حادثه امروز که این دو نفر با موتورسیکلت  در مسیر جاده روستا حرکت می کردند فلزی بودن اجزای موتورسیکلت در تشدید صاعقه موثر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: از شهروندان و ساکنان روستاهای مناطق کوهستانی درخواست می کنیم توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند و با تغییر شرایط جوی احتیاط لازم را انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز