معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

مرکز رادیوتراپی قزوین اولین بیمار خود را پذیرش کرد

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۶:۵۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۳۱۳۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مرکز رادیوتراپی قزوین با پذیرش اولین بیمار فعالیت رسمی خود را در بیمارستان ولایت قزوین آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرانجام با پیگیری های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین، نمایندگان و کمک خیرین یکی از مطالبات و درخواست های بخش سلامت استان برآورده شد و تجهیزات مرکز رادیوتراپی در بیمارستان ولایت قزوین نصب و راه اندازی شد.

علی اکبر کرمی در خصوص این مرکز اظهارداشت: نخستین مرکز رادیوتراپی استان در بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و از آن زمان تاکنون با انجام اقدامات دوزی متری و تایید نهایی آن توسط سازمان انرژی اتمی آماده پذیرش بیماران شد.

وی افزود: سال گذشته دستگاه شتاب‌دهنده مورد نیاز مرکز رادیوتراپی قزوین با 17 میلیارد تومان خریداری شد و در حال حاضر تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز هم با 5 میلیارد تومان هزینه راه اندازی شده و تحت نظارت سازمان انرژی اتمی کشور دوزی‌متری می‌شود.

رادیو تراپی

کرمی تصریح کرد: اقدامات دوزی متری جهت اطمینان از نشت نکردئن تشعشعات درمانگر است تا محوطه اطراف این بخش عاری از هر گونه تشعشع مضر شده و آماده پذیرش بیماران سرطانی نیازمند این نوع از درمان باشد.

وی بیان کرد: دستگاه رادیوتراپی بیمارستان ولایت قزوین، از پیشرفته‌ترین  و مجهزترین دستگاه های رادیوتراپی کشور است و با راه اندازی این مرکز از مراجعه بیماران استان به شهرهای تهران، کرج و زنجان جلوگیری شده و قادر خواهیم بود به بیماران استان‌ های شمال غرب و غرب کشور هم خدمات ارائه کنیم.

کرمی تصریح کرد:  بسیاری از سرطان ها با کمک این دستگاه قابل درمان است و جراحی های رادیوتراپیک ( جراحی های بسته) در این مرکز انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یادآورشد: درمان بیماری سرطان کمی طولانی است و بیمار حداقل20 تا 40 هفته تحت درمان خواهد بود و برای اسکان همراهان نیز پیش بینی لازم صورت گرفته و مهمان سرای همراهان نیز راه اندازی شده است.

کرمی اظهارداشت:  مرکز رادیوتراپی بیمارستان ولایت در سه طبقه ساخته شده که شامل مرکز رادیوتراپی، شیمی درمانی و همراه سرای بیماران است که با استاندارد هتل های 4 و 5 ستاره با کمک خیرین احداث شده که در مدت زمان درمان همراهان بیمار می توانند در این مکان اقامت کنند.

رادیوتراپی 23

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: مرکز شیمی درمانی و رادیوتراپی بیمارستان ولایت با تلاش دانشگاه علوم پزشکی و کمک خیرین در زمینی به مساحت 3500 مترمربع احداث و راه اندازی و 32 میلیارد تومان اعتبار ساخته شده و تعرفه خدمات درمانی در مرکز رادیوتراپی قزوین به صورت رایگان است.

امروز دوشنبه سوم خرداد مرکز رادیوتراپی قزوین با پذیرش اولین بیمار خود به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز