معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین:

ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در قزوین راه اندازی شده است

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۷:۳۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۲۲۳۱
ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در قزوین راه اندازی شده است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: با راه اندازی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان به هر گونه تخلف در دوران انتخابات بسرعت رسیدگی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فولیان در جلسه آشنایی روسای ستاد نامزدهای انتخابات در استان قزوین با فرآیند مکانیزه انتخابات که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد گفت: رویکرد دستگاه قضایی این است که حضور حداکثری ضامن آینده کشور است و همه باید تلاش کنیم تا این رویداد بخوبی با حضور مردم برگزار شود.

فولیان تصریح کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در قزوین راه اندازی شده و به هر گونه تخلف بسرعت رسیدگی می کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین یادآورشد: بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین تهدیدی است که می تواند از محل فعالیت ستاد انتخابات این فضا را دچار چالش کند که از نامزدها و هواداران انتظار داریم به این موارد توجه جدی کنند.

وی بیان کرد: شیوه نامه های بهداشتی به ستاد نامزدها ابلاغ شده که باید به هواداران اطلاع رسانی شود تا خدای ناکرده شاهد انتقال ویروس و بروز آسیب های بیشتر در این مراکز نباشیم زیرا بر اساس قانون اگر کسی سلامت مردم را به خطر بیندازد و موجب انتقال بیماری و مرگ کسی شود به دلیل قتل غیر عمد مستوجب حبس تعزیری و دیه و مجازات کیفری خواهد بود.

فولیان همچنین تجمع در فضاهای بسته را ممنوع دانست و گفت: این فضاها چه در منازل و یا محیط های دیگر باشد می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد و هر فضای بسته محدودی که مساحت کمی دارد مشمول این ممنوعیت است.

انتخابات

وی اظهارداشت: گرفتن مجوز در فضاهای بسته برای سخنرانی نامزدها الزامی است و دستگاه قضایی با رعایت بی طرفی کامل با کسانی که سلامت شهروندان را به خطر بیندازند برخورد می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین افزود: تلاش می کنیم با همکاری دستگاههای دیگر سلامت و امنیت انتخابات را در قبل، حین و بعد از این رویداد مهیا کنیم و از شهروندان درخواست می کنیم هر گونه تخلفی را در سامانه سجام ثبت و گزارش کنند تا به آن رسیدگی شود.

فولیان تصریح کرد: متاسفانه در اکثر ستادهای انتخاباتی نامزدها یک بی نظمی و ترافیک جمعیتی و تجمع دیده می شود که امیدواریم روسای ستاد این موضوع را جدی گرفته و برای رفع مشکلات اقدام کنند.

وی بیان کرد: سوء استفاده از بیت المال، تخریب وجهه نامزدها و نظام و سیاه نمایی، سوء استفاده از نام اقوام و مذاهب، ایجاد بی نظمی و تعرض به ستادهای انتخاباتی، توزیع کالا و خدمات میان مردم برای جلب رای، تخلف است و با تشکیل پرونده به این موارد رسیدگی خواهیم کرد.

فولیان گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک می تواند به سلامت و سرعت انتخابات کمک کرده و از تخلف احتمالی کم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز