رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۱۴ پایگاه اورژانس در استان قزوین نیاز داریم

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۸:۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۳۲۹۴
۱۴ پایگاه اورژانس در استان قزوین نیاز داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در استان تاکنون 46 پایگاه اورژانس راه اندازی شده و بر اساس برنامه به ایجاد 14 پایگاه دیگر نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز سه شنبه در مراسمی با حضور پیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، فاطمه محمد بیگی، رجب رحمانی، روح الله عباسپور نمایندگان استان، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس 5 پایگاه جدید اورژانس در استان قزوین افتتاح شد.

پیمان نامدار در این مراسم گفت: رویکرد ما دسترسی به خدمات کیفی پزشکی میان همه مردم است و خدمات اورژانس پیش بیمارستانی نیز در اولویت قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: با راه اندازی اورژانس هوایی در استان ماموریت های خوبی برای نجات جان بیماران در مناطق دور افتاده و کوهستانی صورت گرفت و برای تاثیرپذیری بیشتر و تسهیل در کار، توقفگاه بالگرد را از آبیک به قزوین منتقل کردیم تا سرعت عملیات هم بالا برود.

وی افزود: با راه اندازی ستاد کرونا در دانشگاه علوم پزشکی قزوین توانستیم در ایجاد زیرساخت ها و اطلاع رسانی هم بهتر عمل کنیم و موجی از رضایت مندی در میان مردم ایجاد شد.

image_2021_6_15-13_41_30_928_lwt

پاسخگویی به 8 هزار تماس تلفنی مردم

نامدار بیان کرد: با راه اندازی سامانه پاسخگویی 115 از سال 98 تاکنون بیش از 8 هزار تماس تلفنی با آن برقرار شده و با برپایی بیمارستان صحرایی در 24 ساعت توانستیم تجربه موفقی را پشت سربگذاریم و با افتتاح « اسنپ آمبولانس» و بهره گیری از یک تیم 12 نفره و 9 دستگاه آمبولانس زمینه انتقال سریع بین بیمارستانی بیماران و صرفه جویی 2 میلیارد تومانی مهیا شد.

وی اضافه کرد: با برپایی بیمارستان صحرایی بیش از دو هزار تخت روز در خدمات بیمارستانهای دیگر کمک شد و با اجرای طرح مراقبت از منزل بیش از 3 هزار بیمار در داخل خانه ها غربالگری و درمان شدند و از ورود این تعداد بیمار به مراکز درمانی و بیمارستانی جلوگیری و حجم مسئولیت کادر پرستاری هم کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: طرح مراقبت در منزل قرار است پس از تجربه موفق در قزوین در سایر مناطق کشور هم اجرا شود.

خرید 80 میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی

وی اظهارداشت: شرایط کرونا موجب شد بتوانیم تجهیزات درمانی خود را تکمیل کنیم و 80 تخت در آبیک و بیمارستان رحیمیان الوند اضافه شد و تخت های icu هم بیش از دو برابر شد و از 60 تخت به 160 تخت رسید.

نامدار گفت: در ایام کرونا بیش از 80 میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی و پزشکی در استان خریداری و نصب شد که کیفیت خدمت رسانی را بالا برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: با رشد 40 درصدی ماموریت های اورژانس در استان در سال گذشته بیش از 61 هزار ماموریت انجام شد و در حالی که توان تجهیزاتی و پزشکی فقط 15 درصد رشد داشت در ماموریت ها با رشد 70 درصدی مواجه شدیم.

وی از خرید 3 دستگاه سی تی اسکن و راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه رادیو تراپی در قزوین به عنوان مهمترین اقدامات پزشکی یاد کرد و گفت: زیر ساخت های درمانی و بیمارستانی استان قدیمی و فرسوده است و سالی یک بار حریق در آنها رخ می دهد و نوسازی آنها الزامی است که در این راستا فاز دوم بیمارستان الحاقی شهید رجایی قزوین با 160 میلیارد تومان در دو سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

نامدار افزود: راه اندازی مرکز خدمات جامع سلامت آبیک با دو هزار مترمربع مساحت و مرکز دیالیز تاکستان با 25 تخت، از دیگر کارهای انجام شده در سالهای اخیر در قزوین است.

image_2021_6_15-13_41_31_347_ANP

14 پایگاه اورژانس کمبود داریم

وی اظهارداشت: در جال حاضر 46 پایگاه اورژانس در استان داریم که بر اساس برنامه 14 پایگاه کمبود داریم که امیدواریم اعتبارات آن تامین شود تا آن را ایجاد کنیم. 

وی در ادامه با بیان چالش ها و مشکلات استان چند درخواست ارائه کرد و گفت: وجود یک اورژانس هوایی مستقل، به دلیل ماموریت های متعدد در مناطق کوهستانی و صعب العبور، تامین اتولانس و موتورلانس، تامین نیرو برای مرکز فوریت های پزشکی، از درخواست های مهم استان قزوین است که امیواریم به آن پاسخ داده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز