کولیوند در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس و ۲۰ دستگاه اتولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۰۹:۵۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۹۳۴۵۵
۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس و ۲۰ دستگاه اتولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با خرید 1000 دستگاه آمبولانس، 20 دستگاه اتولانس و چند فروند بالگرد هوایی و موتورلانس در سال جاری کیفیت خدمات اورژانس ارتقا می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در حاشیه سفر به قزوین برای افتتاح 5 پایگاه جدید اورژانس در گفتگو با خبرگزاری برنا به چند سوال در خصوص نوسازی ناوگان آمبولانس و تامین نیروی انسانی پاسخ داد.

کولیوند در خصوص تامین آمبولانس مورد نیاز اورژانس کشور اظهارداشت: در پنج سال گذشته تعداد آمبولانس ها از 2400 مورد به 5700 دستگاه رسیده و یک هزار دستگاه دیگر در چند ماه آینده خریداری و به ناوگان اورژانس اضافه می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ناوگان اورژانس هوایی کشور از 7 فروند به 48 فروند رسیده است و بزودی تعداد دیگری به این ناوگان اضافه می شود که یک بالگرد ملکی به قزوین اختصاص خواهیم داد. 

کولیوند

راه اندازی 500 پایگاه اورژانس در 5 سال گذشته

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه تصریح کرد: تعداد پایگاههای اورژانس کشور هم از 1900 مورد به 3400 مورد رسیده و با کمک استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تعداد 5 پایگاه هم در قزوین افتتاح شد تا خدمت رسانی تسریع شود.

کولیوند اضافه کرد: در حال حاضر 5 شناور اورژانس هم داریم که در شرایط سختی کار می کنند و خدمت به مناطق مرزی و دریایی را بخوبی انجام می دهند.

اورژانس

جذب 8300 نیروی تکنسین اورژانس

کولیوند تصریح کرد: از پنج سال گذشته تاکنون حدود 8300 نیرو استخدام اورژانس شده اما همچنان کمبود نیرو داریم و تامین نیروهایی سالم، پاک و امین و ایثارگر که تحمل سختی های زیادی را داشته باشند در اولویت قرار دارد.

وی اظهارداشت: با توافق سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار شده سالانه 1500 نفر جذب نیرو داشته باشیم تا کمبودها در اورژانس جبران شود.

کولیوند گفت: امسال 90 نیرو برای استخدام در فوریت های پزشکی در قزوین جذب شدند و در آینده نیز کمبودهای این بخش را برطرف می کنیم.

اتوبوس امبولانس

خرید موتورلانس و اتولانس

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآورشد: امسال هم تعدادی موتور آمبولانس از طریق دانشگاه علوم پزشکی مشهد خریداری می شود که به قزوین هم سهمیه خواهیم داد تا در مناطقی که امکان تردد خودرو سخت است مورد استفاده قرار گیرد.

وی از خرید آمبولانس های جدید هم خبرداد و اظهارداشت: در سال جاری تعداد 20 دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید و بسیار مجهز تهیه خواهد شد که یک دستگاه هم به استان قزوین اختصاص داده می شود.

مدیریت سکته های قلبی و مغزی در اورژانس

کولیوند اضافه کرد: برای مدیریت سکته های حاد قلبی و مغزی هم برنامه مفصلی برای استان قزوین داریم که در دو هفته آینده سیستم مدیریت درمان سکته های قلبی و مغزی راه اندازی می شود تا خدمت رسانی به همه نقاط دور دست مهیا شود.

وی گفت: برای نجات جان کسانی که سکته قلبی می کنند حدود 90 دقیقه وقت داریم که اگر دیرتر اقدام شود رگ قلب بسته می شود لذا با سازندگان داخلی دستگاه نوار قلب جدیدی ساخته و در موتورلانس و اتولانس ها تعبیه شده که بسرعت نوار قلب بیمار گرفته شده و شرایط بیمار رصد شده و بلافاصله می توان زمینه انتقال آن به اتاق عمل و احیا بیمار را انجام داد.

ائورژانس 7

کولیوند افزود: با این روش در سال گذشته 130 هزار نفر در زیر 60 دقیقه از خدمات اورژانس استفاده کردند و جانشان نجات یافت.

وی بیان کرد: همچنین کسانی که سکته قلبی می کنند در صورتی که کمتر از سه ساعت به درمانگاه برسند قابل درمان هستند و از فلج شدن آنها جلوگیری می شود که در این راستا نیز 23 هزار نفر از خدمات اورژانس استفاده کردند و 9700 نفر نجات یافتند.

کولیوند تصریح کرد: کار ما اورژانس پیش بیمارستانی است و در این مدت اورژانس های بیمارستانی و آی سی یو بیشتر شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآورشد: با شرایطی که در مبارزه با کرونا داشتیم توسعه تخت های بستری، ویژه و اورژانس محقق شد و هر هفته و هر ماه توسط وزیر و رئیس جمهور افتتاح شد که ارزشمند است.

وی در خصوص کمبود تخت های اورژانسی هم گفت: بر اساس استاندارد دنیا نیازمند افزایش تخت هستیم اما هیچ بیماری برای دریافت خدمات اورژانس در نوبت نمی ماند و همه را پاسخگو هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز