رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

تصفیه خانه آبیک کلنگ زنی می شود/ آب گوارا در نزدیکی آبیک

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۰۶:۳۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۷۵۵۰
تصفیه خانه آبیک  کلنگ زنی می شود/ آب گوارا در نزدیکی آبیک
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با پیگیری مدیران استان و تسریع در اجرای انتقال آب سد طالقان به استان با احداث تصفیه خانه بزودی آب گوارا و بهداشتی به شهرستان آبیک می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  لطف اله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به همراه یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین، بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مدیران استان عصر روز چهارشنبه از روند اجرای پروژه انتقال آب سد طالقان به شهرستان آبیک بازدید کردند. 

لطف الله سیاهکلی در این بازدید اظهارداشت: انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک و سایر نقاط استان یکی از مطالبات به حق مردم استان قزوین به ویژه مردم شهرستان آبیک است و ما از دولت این تعهد را گرفته ایم تا پایان دولت دوازدهم این پروژه اجرایی شود.

وی گفت: پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک هم اکنون به صورت شبانه روزی و در سه شیفت دنبال می شود و ۳۰ دستگاه ماشین آلات در حال کار هستند و این نوید را به بیش از ۱۱۰ هزارنفر از جمعیت ساکن در شهرستان آبیک می دهیم که به زودی کار انتقال آب شرب از سد طالقان انجام می شود و مردم از آب گوارا برخوردار خواهند شد.

سیاهکلی تصریح کرد: طول مسیر لوله گذاری از سد طالقان تا شهر آبیک ۱۷.۵ کیلومتر است که در حال حاضر حدود ۱۱ کیلومتر لوله گذاری آن انجام شده و انتظار می رود به زودی آب شرب سالم به آبیک برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در خصوص جمعیت برخوردار از انتقال آب سد طالقان به استان قزوین نیز یادآورشد: سهمیه استان قزوین از سد طالقان سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب است و با اجرای این پروژه ۱۹۴ روستا و ۱۴ شهر استان از آب شرب گوارا و بهداشتی سد طالقان بهره مند می شوند.

آبیک 2

وی تأکید کرد: اجرای این پروژه هزینه های بسیار سنگینی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان دارد و در توان دولت نیست لذا به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم که هم اکنون چهار شرکت برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده اند و پس از طی فرآیندهای قانونی این کار نیز با جدیت دنبال می شود.

سیاهکلی گفت: در حال حاضر تمامی آب شرب مورد نیاز استان قزوین از طریق منابع زیرزمینی تأمین می شود در حالی که در استان چشمه ها و رودخانه های پر آبی داریم که می توانیم از این منابع ارزشمند برای تامین نیازها استفاده کنیم و آب های زیرزمینی را صیانت کنیم لذا با اصلاح روند مدیریت اشتباه گذشته اجرای این طرح بسیار اهمیت دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین به اعتبارات حوزه آب استان هم اشاره کرد و یادآورشد: اعتبارات این بخش در سال گذشته با افزایش چند برابری مواجه شد و اعتبارات از 34 میلیارد تومان در سال 98 به بیش از261 میلیارد تومان رسید که اجرای پروژه های آبی را ممکن کرد.

سیاهکلی افزود: خوشبختانه با پیگیری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و نمایندگان مجلس و استاندار توانستیم اعتبارات قابل توجهی را برای اجرای طرح های آبی دریافت کنیم تا بتوان بخشی از مطالبات مردم استان را برآورده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز