خاطرات دفاع مقدس:

کتاب«من پاسدار نیستم» اثر هنرمند قزوینی حسن شکیب زاده منتشر شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۹:۲۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۸۷۱۳
کتاب«من پاسدار نیستم» اثر هنرمند قزوینی حسن شکیب زاده منتشر شد
حسن شکیب زاده پژوهشگر و نویسنده قزوینی پنجاهمین اثر خود به نام« من پاسدار نیستم» را متنتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن شکیب زاده، پژوهشگر و نویسنده‌ قزوینی، که بیش از دو دهه در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارد کتاب «من پاسدار نیستم» را به عنوان پنجاهمین اثرخود، با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منتشر کرده است.

وی در خصوص آخرین اثرش گفت: عزیزاله فرجی زاده، یکی از اسرای بسیجی استان قزوین می باشد که طی 1322 روز اسارت، هیچ خبری از اسارتش منتشر نشده بود و تا روز بازگشتش به میهن، به عنوان مفقودالاثر از او نام برده می شد.

شکیب زاده تصریح کرد: وی از آنجایی که خاطرات منحصر به فردی در خصوص سال های اسارتش داشت در قالب تاریخ شفاهی اقدام به گفتگو و ثبت سرگذشت او کردم. 

این هنرمند قزوینی یادآورشد:پس از آماده ‌سازی خاطرات عزیزاله فرجی زاده که حاصل 10 جلسه و بیش از 20 ساعت گفتگوست، بعید می‌دانستم، به خاطر ملاحظاتی، عزیزالله آنچه را که بایستی می‌گفت، روایت کرده باشد، اما در همین حد و اندازه‌ای هم که گفت و شما در این کتاب، مرور خواهید کرد، ممکن است برخی از خوانندگان، به ویژه نسل جدیدی که دوران دفاع مقدس نزیسته‌اند و کمتر در مورد اتفاقات آن می‌دانند، شنیدن و یا خواندن این همه شکنجه و رنج‌هایی که بر عزیزالله گذشته را غیرقابل باور بدانند.

شکیب زاده افزود: کتاب «من پاسدار نیستم» روایت خاطرات نابی است که باورش برای خودم نیز سخت بود اما سرانجام متوسل شدم به اظهار نظر برخی از اسرای همبندی او و تاییدی که نشان از شدت و حدت وصف ناپذیر شکنجه های این آزاده‌ی غریب در طول دروران اسارتش داشت.

وی گفت: بیان خاطرات شکنجه‌های سخت و شکننده‌ این اسیر نامدار، بازگو کننده‌ وحشیگری ها و اوج کینه و دشمنی نیروهای بعثی عراق را علیه رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس نشان می دهد که حتی شنیدن و خواندن آن نیز غیرقابل تحمل است، خاطراتی که تاکنون کمتر گفته و یا شنیده شده است.

کتاب من پاسدار نیستم به قلم حسن شکیب زاده، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ پرتلاش قزوینی، با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، توسط انتشارات رویای آبی منتشر شد که مزین به نوشتداری از دانشمند فرهیخته، محمدعلی حضرتی با ویراستاری فاطمه شریفی نژاد، صفحه آرایی مهدی شکیب زاده و طراحی جلد فاطمه شکیب زاده روانه‌ بازار کتاب شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز