بازرس کل استان قزوین:

اصلاح قوانین به کاهش تخلف دستگاهها کمک می کند/ بدون رسانه ها مبارزه با فساد نتیجه نمی دهد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۳:۵۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۸۹۲۲
اصلاح قوانین به کاهش تخلف دستگاهها کمک می کند/ بدون رسانه ها مبارزه با فساد نتیجه نمی دهد
بازرس کل استان قزوین گفت: اصلاح قوانین ناکارآمد و آموزش مدیران بهترین راه پیشگیری از قانون گریزی، تخلف و اصلاح سیستم اداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالله آقا علیخانی در نشست مطبوعاتی که روز یکشنبه در محل اداره کل بازرسی استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: نقش رسانه ها در مبارزه با فساد بی بدیل و تعیین کننده است و امیدواریم ضمن ارتباط بیشتر با رسانه ها بتوانیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.

آقاعلیخانی تصریح کرد: اگر رسانه ها بتوانند با آموزش خبرنگاران به صورت تخصصی در امور ورود کنند و ما در بخش های قضایی و بازرسی و سایر حوزه ها شاهد حضور خبرنگارانی مطلع و آگاه و تخصصی باشیم حتما نحوه پرداختن به موضوعات کیفی تر شده و اشتباهی هم از سوی رسانه ها رخ نخواهد داد.

بازرس کل استان قزوین یادآورشد: باید خبرنگاران با حوزه قضایی و مسائل حقوقی آشنا باشند و با اطلاع رسانی درست و دقیق همراه ما در پیگیری امور باشند.

بدون رسانه ها مبارزه با فساد نتیجه نمی دهد

آقاعلیخانی گفت: بدون مشارکت و حضور رسانه ها مبارزه با فساد و قانون گریزی معنا ندارد و برای حفظ آزادی رسانه ها باید مراقب باشیم تا از آزادی علیه آزادی استفاده نشود.

بازرس کل استان قزوین یاداورشد: رسانه ها باید امانتد دار بوده و ضمن طرح دقیق و درست موضوعات مراقب باشند تا مدیران از رسانه نترسند بلکه به آن احترام گذاشته و مراقب رفتار و عملکرد خود باشند.

آقاعلیخانی2

آقاعلیخانی اظهارداشت: رعایت قانون و اخلاق در رسانه ها هم باید جدی گرفته شود و ما هم تلاش می کنیم ضمن اعتماد به رسانه ها و ارتباط بیشتر با خبرنگاران به حاکمیت قانون کمک کنیم.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی تحقق قانون گرایی و عدالت است و باید باور کنیم که هیچکش نباید به بهانه های مختلف از قانون عدول کند و یا آن را نادیده بگیرد.

قوانین قدیمی است، باید اصلاح شود

بازرس کل استان قزوین گفت: برخی از قوانین قدیمی است و نمی تواند جوابگوی نیازها باشد و برخی تخلف ها که صورت می گیرد ناشی از ضعف برخی مقررات و قوانین است که باید آنها را شناسایی کرده و به نمایندگان منعکس کنیم تا در مجلس برای اصلاح آن اقدام کنند.

وی گفت: تاکید بازرسی این است که اگر سازمانها و دستگاهها موانع و مشکلاتی دارند ریشه آن ضعف قوانین است موارد را به ما منعکس کنند تا برای اصلاح اقدام شود.

آقاعلیخانی یادآورشد: در حال حاضر در مورد قوانین بودجه و جابجایی اعتبارات عمرانی که امکان آن مهیا نیست و قوانین استخدام شهرداری ها، تغییر کاربری اراضی و مسائل محیط زیست مشکلات را شناسایی کرده ایم که به نمایندگان منعکس خواهد شد.

بازرس کل استان قزوین تصریح کرد: باید مراقب باشیم که مدیران از چارچوب قوانین خارج نشوند زیرا اگر هر مدیری بر اساس سلیقه و مصلحت خود و یا دستگاهش بخواهد قانون را نادیده بگیرد شاهد بی نظمی و آشفتگی و در بسیاری از موارد با فساد و تخلف مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: بدون حاکمیت قانون نمی توانیم با فساد مبارزه کنیم و رسانه ها در این زمینه با اداره کل بازرسی همکاری کنند تا این مسائل تبیین شود.

آقا علیخانی اظهارداشت: مدیرانی که به صورت قانون مند رفتار کرده و خدمت رسانی به مردم را جدی گرفته اند برای ما ارزشمند هستند و این افراد با مدیرانی که قانون را رعایت نکرده و این بی توجهی را جسارت تعبیر می کنند تفاوت دارند.

بازرس کل استان قزوین یادآورشد: باید دانست مرجع تشخیص مصلحت در کشور یک نهاد قانونی و مهم است و قرار نیست هر مدیری خودش بر اساس مصلحت کار کرده و بدون رعایت قانون برای خود و دستگاه و مردم مشکل ایجاد کند.

بازرسی2

بازرس کل استان قزوین تصریح کرد: توجه به آموزش برای پیشگیری از تخلف در دستگاههای اجرایی از سوی اداره کل بازرسی استان جدی گرفته شده و با حضور در جلسات شورای اداری نکات لازم را به مدیران منتقل می کنیم تا پیشگیری لازم صورت گیرد.

وی گفت: استخدام بی رویه در شهرداری ها که از دوره های قبل آغاز شده و تاکنون ادامه یافته ناشی از ضعف قوانین و مقررات شهرداری هاست که این بی نظمی را موجب شده و احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد یافت و تنها راه پیشگیری از آن اصلاح قانون است.

آقا علیخانی گفت: آین نامه های اداری، استخدامی، معاملات بی ضابطه، انتصاب های بی ضابطه، مشکل ساز است و تا زمانی که این لوایح، قوانین و مقررات اصلاح نشده و تغییر نکند همچنان شاهد مشکلات عدیده در شهرداری ها خواهیم بود.

بازرس کل استان قزوین بیان کرد: تا قوانین ایراد دارد، تخلف داریم و تا تخلف هست مبارزه در سازمان بازرسی با جدیت ادامه دارد تا چالش ها بیشتر نشود.

 

 

 

  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز