معاون اقتصادی استانداری قزوین:

۱۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت/ مدیران اقتصادی و بانک‌ها برای رفع موانع تولید همت کنند

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۸:۳۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۹۰۵۵
۱۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت/ مدیران اقتصادی و بانک‌ها برای رفع موانع تولید همت کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با رفع موانع تولید در سال گذشته 100 واحد صنعتی در استان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عیسی قبادی در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بانک‌های خصوصی باید علاوه بر رسیدن به سود منطقی خود به فکر کمک به روند تولید و اقتصاد کشور هم باشند.

وی با تاکید بر عزم جدی دولت در حمایت از تولید، افزود: یکی از سیاست‌های دولت در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، حمایت از صنایع بوده و این سیاست برای تمامی ارکان دولت و مدیران دستگاه‌ها تبیین شده است.

قبادی تصریح کرد: باید همه ارکان دولت به‌ عنوان متولیان کار همواره برای رصد و پیگیری موانع تولید در استان تلاش کنند تا تولید کننده با آرامش بیشتری به کار اصلی خود یعنی تولید برسند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: با برگزاری مستمر و منظم جلسات ستاد تسهیل برای گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی در بخش های کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و معدن اقدام شده اما بخش مهمی از مشکلات این حوزه ناشی از عملکرد بانک‌هاست که با حمایت اعضای ستاد راهکارهای لازم برای رفع مشکلات، ارائه و مصوب شده که باید از سوی بانک ها اجرایی شود.

 وی تصریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید براساس قانون شکل‌گرفته و مصوبات آن نیز براساس قانون جنبه اجرایی دارد از این‌رو دستگاه‌های مربوطه نمی‌توانند از این قانون تخطی کنند و باید آن را اجرایی کنند.

این مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین هدف کارگروه استانی ستاد تسهیل، پشتیبانی از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی و رفع موانع تولید از سر راه تولیدکنندگان است و براین اساس سال گذشته ۱۰۰ واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشت.

وی تاکید کرد: در بازدیدهای مختلفی که از واحدهای تولیدی استان در طول هفته با حضور استاندار قزوین و مدیران اقتصادی به صورت مستمر انجام می‌شود مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی و برای رفع مشکل آنها تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: در کارگروه امروز نیز مشکلات چهار واحد صنعتی، کشاورزی و اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی برای دریافت تسهیلات بانکی و مشکلات تأمین اجتماعی اتخاذ شد.

وی بر ضرورت اهتمام جدی‌تر مدیران برای رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: پشتیبانی و مانع زدایی از تولید سرلوحه تمام برنامه‌های مدیریت استان است و سیاست‌گذاری بانک مرکزی و تمام دستگاه‌ها هم باید حول این بخش باشد.

قبادی تصریح کرد: امروز همه باید تلاش کنیم تولیدکنندگان در آرامش باشند و از  ظرفیت‌های داخلی و توان جوانان بیشتر استفاده کنیم تا کارها به سرانجام برسد.

وی اظهارداشت: تحقق شعار سال باید به عنوان خط مشی و فصل الخطاب مورد اهتمام مدیران قرار گیرد و همه متولیان به موضوع تولید به عنوان یک کلیدواژه مهم توجه کنند تا برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای موفقیت در این مسیر داشته باشیم و برای رفع مشکل برخی از واحدها که با مشکل نقدینگی مواجه هستند نیاز است مساعدت بیشتری از سوی بانک‌ها انجام شود.

قبادی افزود: سیستم بانکی با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند به افزایش ظرفیت این واحدها کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز