استاندار قزوین:

مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی و فراگیر شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۲:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۹۹۸۰۲
مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی و فراگیر شود
استاندار قزوین گفت: در کنار تشدید اقدامات پیگیرانه باید مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کرده و با استفاده از نهادهای مدنی، رسانه ها و مشارکت عمومی موفقیت ها را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تقدیر از فعالان این عرصه روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در این مراسم اظهارداشت: مواد مخدر یک ابزار بسیار مهلک در اختیار قدرت های استکباری است که برنامه های خود را با آن پیاده می کنند و یک تهدید بزرگ برای انسانها محسوب می شود.

وی افزود: برای این که در این راه موفق شویم نیازمند برنامه ریزی گسترده ایم اما باید اقدامات پیشگیری مقدم بر مقابله باشد و اگر بتوانیم برنامه های بیشتری در پیشگیری داشته باشیم از سرمایه ها و نیروی انسانی صیانت کرده ایم.

استاندار قزوین تصریح کرد: بسیاری از کشورها مبارزه را اجتماعی کرده و با تشکیل نهادهای مدنی و استفاده از ظرفیت مردم تلاش کرده اند جامعه را آگاه کرده و در امور مشارکت دهند.

اعتیاد 5

جمالی پور بیان کرد: این بلیه خواسته و ناخواسته همه را درگیر می کند و متاسفانه غفلت از آن می تواند خطرات جدی و آسیب های اجتماعی گسترده تری داشته باشد و برای این که بتوانیم با این بلیه برخورد کنیم باید از همه ظرفیت های داخل کشور استفاده شود.

وی اظهارداشت: اگر همه ظرفیت های قانونی را بکار بگیریم به دلیل حجم گسترده کار موفقیتها کامل نمی شود.

استاندار قزوین یادآورشد: هر چند تاکنون اقدامات خوبی شده اما موفقیتی که جامعه را مصون کند رخ نداده و باید طرحی نو دراندازیم و آحاد جامعه به پیامدهای مواد مخدر آگاهی پیدا کرده و خودشان را در مبارزه سهیم بدانند.

استاندار قزوین بیان کرد: فرصت طلبان در تبلیغات مواد مخدر جوری رفتار می کنند که گویی درمانگر است تا جوانان را فریب دهند لذا نیازمند عزم جدی در مبارزه و هماهنگی و هم افزایی و آگاهی بخشی هستیم.

وی گفت: هر گاه مجموعه ها، خدمتگزار مردم و یاریگر بودند کارهای بزرگی شده است و ما دنبال هم افزایی هم گرایی هستیم. 

جمالی پور افزود:در مبارزه با مواد مخدر اگر بتوانیم مردم را درکنار خود داشته باشیم و گفتمان منطقی ایجاد کنیم موفق می شویم.

وی تصریح کرد: باید مبارزه با مواد مخدر اجتماعی شود تا با بهره گیری از ظرفیت مردم، قدرت مبارزه را بالا ببریم و در این راستا تشکلها ، رسانه ها ،صدا و سیما می توانند قدرت اجتماعی مبارزه را افزایش داده و موفقیتها را بیشتر کنند.

استاندار قزوین یادآورشد: آسیب مواد مخدر از جنگ بیشتر است و این نگرانی تمام نشده و برای آن باید چاره اندیشی درست داشته باشیم و جامعه را اگاه و همراه کنیم.

وی گفت: خطر اصلی این است که نتوانسته ایم تهدید مواد مخدر را در سبد توجه خانواده ها قرار دهیم و ستاد مبارزه با مواد مخدر با بسیج همه امکانات و ابزارها باید بتواند خانواده ها را آگاه و حساس کند.

مبارزه را محله محور کنید

استاندار قزوین اظهارداشت: لازم است مرکز ماده ۱۶ را دراستان راه اندازی کنیم  تا چهره شهر پاکیزه شود و بتوانیم پارکها و معابر عمومی را سالم سازی کنیم.

اعتیاد 121322

وی خواستار افزایش فعالیت های آموزشی و تربیتی برای آگاهی بخشی به جامعه  شد و از تلاش ارزنده سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان به عنوان فرماندهی مردمی و مومن و پای کار تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه از ۱۵۰ تن از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان از جمله خانواده شهید فریدون کاکاوند تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز