مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

همکاری دستگاه قضا موجب مدیریت منابع آبی در استان قزوین شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۰۰:۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۰۰۷۳
همکاری دستگاه قضا موجب مدیریت منابع آبی در استان قزوین شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با همکاری و پشتیبانی دستگاه قضایی وقاطعیت در بستن چاههای غیر مجاز و بازگشایی حریم رودخانه ها از منابع آبی صیانت و از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست هم اندیشی و تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه در پرتو سند تحول قضایی، عصر سه شنبه با حضور قدرتی رئیس کل دادگستری، قاسمی دادستان، فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روسای دادگستری شهرستانها و روسای حوزه های قضایی، فعالان حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دادگستری قزوین برگزار شد.

یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در این نشست گزارشی از وضعیت کم آبی، فرونشست زمین، اقدامات تعادل بخشی برای مدیریت منابع آبی و نصب کنتورهای هوشمند ارائه داد.

ملکی تصریح کرد: در حالی که اراضی کشاورزی ما دو برابر شده و به 460 هزار هکتار رسیده اما منابع آبی کاهش یافته و بارشها نیز کم شده و اگر میزان مصرف با همین روند باشد در دهه های آینده قادر به تامین آب کشاورزی نخواهیم بود و دشت قزوین نابود می شود.

image_2021_6_29-22_17_59_248_rxD

وی بیان کرد: باید مصرف را اصلاح و روش های سنتی آبیاری و کشت را به مدرن تبدیل کنیم که در راستای صیانت از منابع آبی  در دو سال اخیر با همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی توانستیم با مسدود کردن چاههای غیر مجاز وضعیت را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: عملکرد ما در بخش آب در بستن چاههای غیر مجاز، بازگشایی مسیر رودخانه ها، کنترل مصرف، نصب کنتور هوشمند قابل توجه بوده و موفقیت های این عرصه با پشتیبانی دستگاه قضایی بدست آمده است.

در ادامه رجبی دادستان تاکستان هم گزارشی از اقدامات انجام شده برای کاهش جرم در این شهرستان ارائه کرد.

در ادامه نمایندگان تشکل ها دیدگاههای خود را در خصوص راهکارهای پیشگیری از جرم مطرح کردند.

محمدرضا جباری مدیر خبرگزاری برنا در استان قزوین گفت: رسانه ها ظرفیت مهمی هستند که به دلیل ارتباط با مردم از لایه های پنهان آسیب ها مطلع شده و می توانند به دستگاه قضایی در کاهش جرم و حل مشکلات کمک کنند.

وی افزود: اصلاح قوانین با کمک مجلس برای کاهش تعاریف جرائم و حرکت در مسیر جرم زدایی از قوانین، اجرای مجازات بدل از حبس و آموزش های فراگیر در رسانه ها با شیوه های جذاب برای آگاهی بخشی خانواده ها می تواند درکاهش جرائم موثر باشد.

image_2021_6_29-22_48_46_740_ZGa

علیرضا کشاورز معاون خبر صدا و سیما هم گفت: اطلاع رسانی درست و بموقع می تواند از بروز شایعه در جامعه جلوگیری کرده و به شفاف سازی امور کمک کند و تعامل با رسانه ها می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

خانم ها پرهیزکاری و کرمانشاهی نماینده تشکلهای زیست محیطی از بحران های آبی و فرونشست زمین، تخریب باغستان به عنوان مهمترین حقوق عامه یاد کردند و خواستار توجه بیشتر دستگاه قضایی در جلوگیری از تضییع انفال شدند.

حجت الاسلام تقوی مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی در مورد طرح امامان محلات و بهره گیری از ظرفیت جوانان در اجرای طرح های پیشگیرانه، خزاعی از همکاران قضایی آبگرم در خصوص اهمیت استفاده بیشتر از مجازات جایگزین حبس و دقت در صدور مجوز برداشت شن و ماسه از حریم رودخانه ها و نیز مجوز بهره برداری از معادن، قلی پور مسئول بسیج حقوق دانان استان در خصوص حضور جهادی بین مردم و استفاده ازظرفیت محلات، سناگاهی از جامعه کمپ داران در خصوص توجه به اشتغال معتادان بهبود یافته و تشکر از اقدامات بهزیستی و دستگاه قضایی در رسیدگی به امور معتادان نکاتی را مطرح کردند.

تجلیل

در این مراسم از 150 تن از فعالان عرصه پیشگیری از جرائم تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز