رئیس کل دادگستری استان قزوین:

امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق احیای حقوق عامه است

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۰۰۷۶
امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق احیای حقوق عامه است
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق احیای حقوق عامه است

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست هم اندیشی و تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه در پرتو سند تحول قضایی، عصر سه شنبه با حضور قدرتی رئیس کل دادگستری، قاسمی دادستان، فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روسای دادگستری شهرستانها و روسای حوزه های قضایی، فعالان حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دادگستری قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این جلسه اظهارداشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی چند نکته مهم را یادآوری فرمودند که اجرای سند تحول، اطلاع رسانی و برطرف شدن خلا های سند تحول از زمره آنها بود.

وی بیان کرد: احیای حقوق عامه در بخش های محیط زیست، آب و منابع طبیعی، صنعت و کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد و ورود دستگاه قضایی به حقوق عامه یک ضرورت است.

image_2021_6_29-22_17_45_729_N88

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: از مصادیق احیای حقوق عامه موضوع امر به معروف و نهی از منکر است و ما باید از آمران حمایت کنیم و مبارزه با فساد دستور کار قضات باشد.

وی یادآورشد: باید ذهنیت جامعه روشن شود و حضور در میان مردم از سوی قضات می تواند به تسهیل در کارها و شناسایی مشکلات کمک کند.

قدرتی با اشاره به تجلیل رهبری از حضور مردم در انتخابات اظهارداشت: این همه رسانه ها تبلیغ کردند تا نگدارند مردم در انتخابات مشارکت کنند اما مردم با همه مشکلات آمدند و حماسه خلق کردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: ارزشهای اخلاقی کار را زیبا می کند و همه ما باید پایبند باشیم و عدالت در عرصه اجتماعی را جدی بگیریم.

قدرتی افزود: احسان در کنارعدالت می تواند نقش آفرین باشد و در این میان رفتار توام با کرامت و احترام حتی با مجرمان می تواند به تکریم مردم منجر شود.

image_2021_6_30-0_57_37_242_vbl

وی اقدامات پیشگیرانه را مهم دانست و اظهارداشت: با آموزش و اقدامات پیشگیرانه می توانیم زمینه جرم را کاهش دهیم و از تشکیل پرونده های بیشتر در دستگاه قضایی جلوگیری کنیم.

در این مراسم از 150 تن از فعالان عرصه پیشگیری تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز