استاندار قزوین:

حل مشکلات آب و برق در استان در اولویت است/ قزوین در کشت برنج باید استثنا شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۱۹:۳۴:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۰۵۰۲
حل مشکلات آب و برق در استان در اولویت است/ قزوین در کشت برنج باید استثنا شود
استاندار قزوین گفت: با تسریع در اجرای طرح های آبرسانی و گره گشایی از مشکلات مردم باید تامین آب و برق در استان در اولویت مدیران باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای حفاظت از منابع آب عصر چهارشنبه به ریاست استاندار قزوین در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزارشد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: آب و برق از نیازهای اساسی مردم است و همه باید برای تامین آن حساسیت ویژه داشته باشیم و در این شرایط قطع آب و برق می تواند نارضایتی را بدنبال داشته باشد.

وی بیان کرد: در موضوع آب و برق همه مجموعه مدیریتی استان چه مستقیم و غیر مستقیم باید ورود کنند و اگر لازم است اعتبار داده شود تا نیازها را تامین کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر مدیران برای دریافت اعتبار از وزارتخانه اقدام کنند ما هم در استان کمک می کنیم تا طرح های عمرانی شتاب گیرد.

جمالی پور افزود: رینگ آبرسانی مرکز استان باید بسرعت و در دو ماه آینده اجرا شود و از معاون عمرانی انتظار داریم با نظارت بر امور به سرعت بخشیدن در کارها کمک کند.

آب 5

وی در مورد برداشت آب با تانکر از کانال هم اظهارداشت: در این زمینه کمیته ای تشکیل شده و زوایای مختلف را بررسی کند و با توجه به وضعیت و شرایط تصمیم گرفته شود البته تصمیمات ما باید جامع و کامل باشد و همه موارد در آن دیده شود و تدبیر کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: اگر قرار است برای یک چاه غیر مجاز تصمیم بگیریم لازم است همه جانبه باشد تا حواشی ایجاد نکند و همه کارها با رعایت قانون باشد.

روش های سنتی در کشاورزی منطقی نیست

جمالی پور با اشاره به مصرف بالای آب در بخش کشاورزی گفت: متاسفانه علیرغم اقدامات خوبی که انجام شده اما همچنان روش های کشت و آبیاری ما در کشاورزی سنتی و غیر علمی است و باید بسرعت به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: در استان حجم زیادی آبیاری نوین انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و اگر در این زمینه تاخیر کنیم فرصت ها را از دست می دهیم و منابع آبی زودتر از بین می رود.

وی بیان کرد: این که برای کشت از آب های زیرزمینی استفاده می کنیم نشان می دهد روشهای علمی نداریم و باید جهاد کشاورزی از ظرفیت نوین علمی بیشتر استفاده کند.

جمالی پور در خصوص ممنوعیت کشت برنج در استانهای غیر شمالی از جمله قزوین گفت: نشای برنج در منطقه الموت قدمت دیرینه چند صد ساله دارد و به دلیل اشتغالزایی و نقش آن در اقتصاد مردم روستاهای الموت باید مدیریت و تعیین تکلیف کنیم تا استان قزوین را استثنا کنند.

استاندار قزوین بیان کرد: آمایش کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی است و با استدلال منطقی باید تلاش کنیم تا کشت برنج در الموت که از آب های رودخانه انجام می شود به رسمیت شناخته شود و کشا.ورزان دچار مشکل نشوند.

وی گفت: لازم است یک گزارش تحقیقی جامع از نحوه کشت برنج و مصرف آب آن و اهمیت آن در اشتغال و اقتصاد منطقه ضمیمه استدلال منطقی ما برای ارائه به وزارت نیرو باشد.

جمالی پور اظهارداشت: در هر حال سال سختی داشتیم و هنوز داریم و شرایط بحرانی در آب شرب و کشاورزی ایجاب می کند در مصرف دقت و صرفه جویی کنیم تا دچار چالش بیشتر نشویم.

آب 7

وی تصریح کرد: وضعیت سدها هم مطلوب نیست و متاسفانه کشور از نظر اقتصادی هم چالش دارد و از فرمانداران انتظار داریم موضوع آب را در اولویت اول قرار دهند تا از چالش عبور کنیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: در خصوص حفر چاه در باغستان با اولویت تامین آب شرب مردم در شورای تامین گفتگو شد و برای حل مشکل مردم با آن موافقت کردیم تا این کمبود برطرف شود.

جمالی پور گفت: شرایط کشور در آب و برق ویژه و سخت است و از مدیران آب منطقه ای، آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق استان که با همه تنگناهای مالی با مدیریت منطقی بر چالش ها فائق آمده اند تشکر و قدردانی می کنیم و امیدواریم از این وضعیت به سلامت عبور کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز