رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

طرح چشمه نور برگ زرین افتخار دیگری در تارک علمی کشور است

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۳:۳۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۹۰۶۷
طرح چشمه نور برگ زرین افتخار دیگری در تارک علمی کشور است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طرح چشمه نور با جذب هزاران دانشمند ضمن ارتقای جایگاه علمی کشور برگ زرین دیگری بر تارک علمی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی اکبر صالحی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان مجموعه آزمایشگاهی تخقیق و توسعه چشمه نور ایران اظهار کرد: حضور حجت الاسلام ابوترابی موجب امید در هر جمعی است و این پروژه بسیار ارزشمند است که با تحقق آن یقینأ  برگ زرین دیگری بر تارک علمی کشور خواهد درخشید.

وی افزود:این پروژه هزاران میلیارد تومان اعتبار می خواهد تا تکمیل شود و در حال حاضر مقدمات کار انجام شده و طراحی مفهومی و پایه انجام شده و باید روی طراحی جزیی کار کنیم‌

image_2021_7_19-14_19_53_266_iZR

صالحی تصریح کرد: قزوین شهری با پیشینه علمی است و در چهار  راه شمال و غرب  قرار دارد و می تواند زمینه جذب دانشمندان استانها را فراهم کند.

وی بیان کرد: در شرایطی که همه نوع محدودیت و قیدها برای ملت ما اعمال شد نشان داد اگر ملت اراده کند آن را محقق می کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهارداشت: تحقق غنی سازی  ۲۰ درصد نماد اراده ملی بود و مجموعه دانشمندان و مهندسان ما همت کردند و در حالی که غربی ها می خواستند سوخت را در ۲.۵ سال به ما بدهند اما جوانان ما بسرعت ان را ساختند و در راکتور قرار دادند.

image_2021_7_19-14_19_52_542_KHa

وی گفت: طرح چشمه نور تحقق اراده ملی است و پشتیبانی رهبری را دارد و دکتر لاریجانی و ستاری هم حمایت جدی می کنند تا کارها شتاب گیرد. 

صالحی در ادامه از تلاش آقایان رهیقی و لک تقدیر کرد و گفت: سازمان انرژی اتمی خود را مکلف می داند سهم کوچکی در پروژه چشمه نور داشته باشد و این پروژه باید تکمیل شود و بسرعت آن را سرو سامان دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز