رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

وضعیت استان قزوین بحرانی و نگران کننده است/ ارتش، سپاه و هلال احمر آماده کمک باشند

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۵:۴۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۹۶۲۳
وضعیت استان قزوین بحرانی و نگران کننده است/ ارتش، سپاه و هلال احمر آماده کمک باشند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: وضعیت کرونایی استان قزوین نگران کننده و تخت ها در حال تکمیل شدن است و باید ارتش، سپاه، هلال احمر برای کمک رسانی آماده شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  پیمان نامدار در جلسه فوق العاده ستاد کرونای استان قزوین که ظهر سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: وضعیت استان بسیار حاد است و تعداد افراد بستری روزانه از ۱۰۰ نفر گذشته و در حال حاضر ظرفیت ۶۵۰ تخت بستری داریم که شاید تا دو روز آینده تکمیل شود.

وی بیان کرد: ویروس جدید دلتا بی رحم تر از انواع قبلی است و ما نیز در وضعیت بحرانی هستیم و یک میلیون یورو برای آمپول های تزریقی به پایان رسیده و اگر در این شرایط با موج جدید بیماری مواجه شویم کنترل و مدیریت آن بسیار سخت خواهد بود.

نامدار تصریح کرد: در حال حاضر برای تامین آمپول بیش از یازده میلیارد تومان بدهی داریم و اگر مردم همکاری نکنند و همچنان شاهد سهل انگاری و ساده انگاری باشیم بشدت آسیب خواهیم دید.

نامدار 2

وی اضافه کرد: تراکم کار پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی به گونه ای است که حتی یک ماه فرصت نداریم خستگی در کنیم و تنفس داشته باشیم و با بیان واقعیت های تلخ این روزها باید اذعان کرد تا سه روزآینده پلان C هم پر می شود و باید از همه نهادها کمک بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: مردم مطلع باشند که وضعیت بشدت بحرانی و نگران کننده است و باید ارتش، سپاه و هلال احمر به ما کمک کنند تا بتوانیم خدمات مناسب را به بیماران جدید ارائه کنیم در غیر این صورت به تنهایی جوابگوی وضعیت بحرانی نخواهیم بود.

نامدار اضافه کرد: این موج جدید بسیار سنگین تر از گذشته است و دیگر تخت ها و دستگاههای اکسیژن ساز جوابگو نخواهد بود و هم مسئولان باید در حوزه اجتماعی درست تصمیم بگیرند و هم عاجزانه از مردم درخواست کنیم شرایط را جدی بگیرند و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

واکسیناسیون روزانه 7 هزار نفر

وی اظهارداشت: واکسیناسیون افراد یکی از راههای پیشگیری از بحران است لذا در حال حاضر به طور میانگین روزانه هفت هزار نفر واکسینه می شوند اما قادریم آن را تا روزی ۱۵ هزار نفر اضافه کنیم.

نامدار در مورد واکسیناسیون برخی مشاغل پر خطر از جمله پلیس و خبرنگاران هم گفت: نحوه تعیین گروههای دارای اولویت با وزارت خانه و ستاد ملی کروناست و آنچه ابلاغ شود در استان اجرا می کنیم و ما تصمیم گیرنده برای مشاغل نیستیم اما بسیار امیدواریم با سرعت گرفتن واکسیناسیون در ماه آینده بتوانیم ماموران پلیس، فرهنگیان و خبرنگاران را هم در نوبت تزریق قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: شهرستانهای البرز و قزوین در حالت  هشدار، شهرستان تاکستان در مسیر کاهش روند بیماری و آبیک در روند صعودی است.

لغو جراحی های غیر ضروری و زیبایی

نامدار اظهارداشت: در این شرایط باید از نیروی متخصص بخش خصوصی استفاده کنیم و تیم تتفسی با همکاری دکتر بابایی مدیر درمان تامین اجتماعی تقویت شده و همه جراحی های زیبایی لغو و در بیمارستانهای دولتی هم برخی عمل جراحی غیر ضروری ممنوع شده است.

image_2021_7_20-16_35_17_835_jCT

وی خواستار محدود شدن فعالیت تالارها شد و گفت: بیشترین عامل آلودگی افراد شرکت در عروسی و تجمع و دورهمی است لذا تاکید جدی داریم از برگزار مراسم جشن جدا خودداری شده و رستورانها به صورت بیرون بر فعالیت کنند و هیچ تجمع و دورهمی برگزار نشود.

تزریق واکسن شتاب می گیرد

نامدار افزود: دیروز حدود 18 هزار دز واکسن وارد استان شد و در حال حاضر تعداد واکسن های دریافت شده به ۱۷۶ هزار و ۷۸۳ دز رسیده که  ۱۲۸ هزار و ۳۸۱ مورد تزریق شده و  ۳۸ هزار و ۴۰۲ نفر باقیمانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز