مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین:

شهروندان قزوینی در زمان مقرر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۸:۰۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۱۴۳۸
شهروندان قزوینی در زمان مقرر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای تنظیم توزیع واکسن میان گروههای سنی از شهروندان قزوین انتظار داریم در زمان مقرر برای واکسیناسیون به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام روز یکشنبه در بازدید از یک مجتمع واکسیناسیون کووید 19 در شهر قزوین، از تلاش کادر درمانی و بهداشتی استان در روند اجرای برنامه ایمن سازی شهروندان در برابر ویروس کرونا تقدیر کرد.

وی در این بازدید بیان کرد: مراجعه به موقع شهروندان به مراکز واکسیناسیون می تواند به تسریع در این کار کمک کرده و زمینه تسریع در تزریق واکسن گروههای بعدی را مهیا کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: متاسفانه عادی انگاری خطرناکی در جامعه شکل گرفته که می تواند پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد لذا توصیه می کنیم خطر ویروس همچنان جدی گرفته شود.

بیدخام با انتقاد از بی‌توجهی‌ برخی مردم به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: خلوت شدن مراکز واکسیناسیون در روزهای اخیر نشان داد که برخی از افراد بدون توجه به پیک پنجم کرونا به سفر رفته و پیشگیری از بیماری برایشان اولویت نبوده که جای نگرانی دارد.

وی افزود: گزارش برخی از مراکز واکسیناسیون از جمله بیمارستان ارتش در تعطیلات گذشته بیانگر آن بود که در یک روز فقط ۴۰ شهروند برای انجام واکسیناسیون به این محل‌ مراجعه کردند در حالی که هنوز عده زیادی از افراد باقیمانده اند. 

بیدخام با بیان اینکه در تعطیلات اخیر، سفر شهروندان به خارج از استان باعث کاهش صف‌های واکسیناسیون شد اظهارداشت: در شرایطی که با پیک پنجم شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم‌ می‌کنیم و نوع جهش یافته آن موسوم به دلتا با عوارض شدیدتری روبروست، انتظار داشتیم عموم شهروندان با توجه به این موضوع از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و پیشگیری را جدی می گرفتند. 

وی اضافه کرد: این نوع رفتارهای اجتماعی نشان می دهد هنوز جامعه درک واقعی و عمیقی از مخاطرات ویروس کرونا ندارد در حالی که باید شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری در سطح جامعه اجرایی کرد.

بیدخام تصریح کرد: خوشبختانه در استان تمهیدات لازم  برای واکسیناسیون مردم پیش بینی شده اما برخی از شهروندان این موضوع را جدی نگرفته اند و عادی انگاری خطرناکی در جامعه شکل گرفته که در صورت تداوم این بی توجهی پیامدهای ناگواری در انتظار ما خواهد بود.

وی بیان کرد: رعایت زمان و ساعت مراجعه شهروندان برای واکسیناسیون باید مورد توجه قرار گیرد تا در روزهای آینده با ازدحام شهروندان برای واکسیناسیون مواجه شویم لذا از مردم درخواست می‌شود با ثبت نام در سایت https://salamat.gov.ir/ و با  توجه به زمان و روز اعلام شده، برای انجام تزریق واکسن مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: مسؤلان درمانی استان برای کاهش ازدحام دریافت کنندگان واکسن کرونا تعداد مراکز واکسیناسیون را افزایش داده اند و محل نمایشگاه بین‌المللی، دانشگاه فرهنگیان و بیمارستان ارتش را در قزوین برای این کار در نظر گرفته اند که از شهروندان انتظار داریم در ساعات مقرر به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز